Nee; de Black Mart is gewoon legaal; het is gewoon een applicatie die weer te verwijderen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Black Mart is natuurlijk illegaal. Net als alle apps waar je eigenlijk voor moet betalen, die je in gekraakte vorm op je telefoon zet, illegaal zijn.

De garantievoorwaarden van je telefoon zeggen echter niets over het installeren van bepaalde apps. Zolang jij niets aan de bootloader hebt veranderd, je telefoon niet root en de officiële ROM gebruikt, is er niets aan de hand in termen van je garantie. No matter wat je erop zet; van illegale software tot illegale films.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder is het kunnen verwijderen ook niet helemaal een voorwaarde. Een bootloader kun je makkelijk weer locken, je kan je telefoon naar unrooten en naar een originele rom flashen, allemaal binnen een paar minuten.

Je moet als vuistregel gewoon aanhouden dat als je met een harde reset gewoon weer een telefoon hebt waar alles af fabriek alles op ingesteld is, dan is het ok voor wat betreft je garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de garantie gaat om het toestel, dus de "hardware" en niet om wat u erop hebt staan.
Datzelfde wordt ook vaak verteld over geroote phones.
Niets is minder waar, tenzij dit expliciet in de garantievoorwaarden is opgenomen.
Staat daar niets over in, dan valt dit gewoon onder de garantie.

Btw, Black Market is gewoon legaal en het gebruik daarvan ook.
Het ligt er niet aan wat je er mee kunt,
maar wat je ermee doet.
Maar er zijn betere bronnen dan Black Market.
Dat heet.......Internet, gewoon achter je eigen pc, downloaden, op kaartje zetten en installeren.

Maar wees er wel terughoudend mee, de controle op "foute" apps is buiten de reguliere market natuurlijk stukken minder dan binnen de market.
Dus de kans op mallware e.d. is dan stukken groter.