Hoort het bij de garantie van turtle beaches als die draadjes gaat krullen en je de gamesound niet meer hoort?

Ik het een turtle beach p11 headset voor de ps3. Nu heb ik hem altijd gewoon opgerolt om de headset heen maar na een tijdje begonnen ze te krullen. Het bovenlaagje is er op sommige stukjes af en daar kan je de draadjes zien zitten. Het gekke is dat ik nog wel kan praten en iedereen hoor praten via me headset. Ik heb alle instellingen op mijn tv goed ingestelt want eerst deed hij het wel. Nou is mijn vraag of ik hier garantie mee krijg. Ik heb hem altijd gewoon opgerold en de gamesound doet het niet meer maar het praten wel.
Weet iemand dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat de foto zwart is. Ik heb geen zwarte foto gemaakt maar dit is een bug die nog steeds aanwezig is voor mobiele gebruikers Sorry hiervoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het snoertje rond je headset gewikkeld, gaan ze stuk van. Eigen schuld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat moet ik anders doen? Niet oprollen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"maar na een tijdje" en dit tijdje is? (Buiten garantie termijn?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ongeveer 5 maanden. Dus ik heb nog garantie. Ik heb over dit probleem ook heel veel klachten op internet gezien.

Antwoorden (1)

Fabrikanten zijn hier verschillend in. Gezien de prijs die je voor een Turtle Beach koptelefoon betaalt, zou je mogen verwachten dat deze draden heeft die wat degelijker zijn.

Maar hoe heb je het precies opgerold? Om de schelpen heen? Of om de band? De laatste optie (aan de foto af te zien is dat ook wat je gedaan hebt) strest het materiaal heel erg, en niet alle fabrikanten zijn hier even welwillend in om hier support op te verlenen, aangezien het gewoon valt onder laakbaar gebruik.

Veel mensen doen dit ook met headsets die ze rond hun telefoon wikkelen (en dat is al een grotere hoef dan om de band van je koptelefoon), en veel winkels zeggen dan meteen dat het je eigen fout is.

Strikt genomen moet je dus niet oprollen of om iets dat ervoor zorgt dat het draad niet onder een grote hoek gerold wordt. Aan de andere kant komt er ook een stukje redelijkheid bij kijken.

Maar het hangt dus af van de verkopende partij of van Turtle Beach. Je kan het alleen te weten komen door bij beiden te informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt! Ik kijk wel even in de winkel zelf. Er is namelijk bijna geen andere mogelijkheid dan daar oprollen.