Krijg ik garantie op een 2de hands telefoon zonder aankoopbon of factuur?

Hallo iedereen,

Ik overweeg om een Xperia S te kopen voor 200 euro via marktplaats. Wat heel verleidelijk is aangezien hij in de winkel 400 kost. Maar de vraag is krijg ik wel garantie als er bijv. iets stuk gaat? Want de verkoper heeft geen factuur/bon vervalt mijn garantie dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Zonder bewijs van aankoop is de kans nihil. Je begrijpt vast wel waarom, vandaar jouw vraag. Ik zeg dus niet dat het onmogelijk is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een product koopt heb je daar meestal 2 jaar fabriek garantie.
Zo ver ik weet heb je hier niet altijd een bewijs voor nodig.
Logitech zal niet vragen naar garantie bewijs die zal dit zien aan de product nummers
Ook is dit vaak zo met laptops.
Heb namelijk al een paar keer een laptop op gestuurd zonder aankoop bewijs.
Wat ze wel vroegen was S/N en paar andere bepaalde nummers zo kunnen ze meestal wel zien of je nog garantie hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet om Logitech, het gaat om Sony.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Logitech was een voorbeeld dat er dan twee duimen omlaag komen snap ik niet. Fabrieksgarantie is fabrieksgarantie daar heb je niet altijd een aankoop bewijs voor nodig. Als je wil weten of je nog garantie op die mobiel heeft vraag je de model nummers aan en dan vraag je het aan sony dan weet je of er nog garantie op zit en of je het nog terug kan sturen. wel is het zo wat momopoyolo al zegt als het een hele lage prijs is is het meestal nu niet echt te vertrouwen daarbij is 200 euro niet goedkoop de telefoon is al verkrijg baar voor 315 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn sony product ook terug gestuurd zonder garantiebewijs.
Mijn sony camera was stuk en hier heb ik gewoon garantie op gekregen zonder een garantiebewijs, dus het klopt dat je het zonder bewijs kan sturen!
Als je iets op Marktplaats koopt, "" tweedehands"" voor een belachelijk lage prijs,
en zonder aankoopbon,
kan het zo maar zijn dat het ding "" van de vrachtwagen is gevallen""
oftewel van diefstal afkomstig.
Dat weet jij dan niet, maar je kunt wel beschuldigd worden van heling.

En naar welke winkel zou je moeten, voor je eventuele garantie?

Trouwens, hij staat op Studentmobiel al voor 235 euro,
dus ik zou het risico niet nemen.
Sony Xperia S i.c.m. hollandsnieuwe SIM Only 1 jaar
https://www.studentmobiel.nl/shop/abonnement_met_toestel/nieuw/275/hollandsnieuwe-sim-only-1-jaar/8716/sony-xperia-s?gsm_bundle_id=1651&product_version_id=1035&extras%5B2%5D=149&internet=149&gclid=CMezlY6G-LQCFXDLtAodPHgAAg

Klik hier om naar de Service & Garantie website van Sony te gaan
http://www.sony.nl/article/sony-garantie

Vraag aan de verkoper het modelnummer, serienummer etc.
en typ dat in op de Sony website.