Bol.com levert niet volgens hun voorwaarden wat kan ik nu doen?

Afgelopen vrijdagmiddag iets bestelt.. Er stond bij het artikel vandaag voor 22.30 besteld morgen geleverd. Ik heb om 14.00 uur de bestelling geplaatst. Zaterdag netjes een mailtje gehad uw producten zijn verzonden en zullen vandaag geleverd worden. Rond 14.00 de post met het pakketje. Blijkt dat ze maar de helft hebben geleverd. Telefonisch contact met bol.com zij leggen de schuld bij de post. Wat nu? Ik heb besteld bij bol omdat het zaterdag geleverd zou worden. Ik vind dat het het probleem van bol is en niet van de post. Als bol iets beloofd moeten ze het nakomen hun gaan namelijk met mij de overeenkomst aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als eerste eens nagaan hoeveel track en trace nummers je hebt gekregen. Meerdere producten verzenden ze in aparte dozen. Dus als jij 2 mails hebt ontvangen dat je pakketje onderweg is, hebben ze de order in 2 dozen gesplitst. Dit betekent dus dat jij maar een van de 2 dozen hebt ontvangen. Waarschijnlijk is de zending blijven steken in het sorteercentrum en komt dus later. Even je mail nakijken dus. Bol.com heeft 30 dagen de tijd om te leveren. Dat ze slogans gebruiken zoals volgende dag geleverd is niet relevant. Staat ook niet in de verkoopvoorwaarden van bol.

Vanuit juridisch oogpunt betekent 'levering' niet dat de verzender zich verplicht om het product de volgende dag bij jou thuis af te leveren. De levering van goederen omvat 'het geheel aan handelingen dat tot doel heeft een goed van het vermogen van een vervreemder in het vermogen van een verkrijger te doen overgaan'. Officieel is de enige verplichting waaraan Bol.com zich moet houden dat ze de bestelling uiterlijk de volgende dag (!) aanbieden ter verzending. Ze stellen immers: "Morgen geleverd". Formeel kan dat betekenen dat ze het artikel de volgende dag pas op de post doen. Zelfs als er zou staan "Morgen thuisbezorgd" of "Morgen thuis afgeleverd" kan de ontvanger zich niet op wanprestatie beroepen als de bestelling niet op tijd arriveert. Daarvoor is immers het verzendbedrijf verantwoordelijk en dat zal zich beroepen op 'overmacht' of 'onvoorziene omstandigheden'. Anders is het als je bij de bestelling uitdrukkelijk met de leverancier hebt afgesproken dat het product (bij voorbeeld ter gelegenheid van een bepaalde gebeurtenis, zoals een verjaardag of trouwerij) de volgende dag zal worden thuisbezorgd: in dat geval is de verzender in gebreke gebleven als het product niet op tijd wordt afgeleverd.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levering

Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met Bol.com. Omdat bij jouw als klant een bepaalde verwachting is gewekt, waarin je teleurgesteld bent. Juridisch gelijk is iets anders, maar goede bedrijven reageren daar op. Ik had iets dergelijks aan de hand met Bol.com, en dat leverde mij een tegoedbon op.

Gewoon even contact opnemen met Bol.com, liefst telefonisch, ik heb zo'n ervaring ook gehad en ze waren zeker niet flauw.

Bronnen:
http://www.bestekortingscode.nl/actiecode-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100