Hoe gaat de garantie procedure van een Samsung Galaxy s2?

Ik heb een Samsung Galaxy s2 een jaar geleden gekocht, nu is het probleem dat de batterij erg snel opgaat ook is er een deel van het scherm ingebrand en crashed de telefoon soms.

Valt dit onder de garantie? Als ik mijn toestel hiervoor inlever krijg ik dan waarschijnlijk een splinternieuwe of kunnen ze dit makkelijk repareren? En hoelang kan het ongeveer duren voordat ik weer mijn telefoon terug krijg?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ingebrande scherm is maar een kleine balk van een 0,5 cm bij 6 cm horizontaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Check eerst even of je vochtstickers nog intact zijn. Die zitten op en onder de batterij als het goed is. Als deze wit zijn heb je al meer kans, als ze verkleurd zijn is er vochtschade.

Het snelste is om even terug te gaan naar de winkel waar je de telefoon kocht en daar vragen om reparatie of vervanging. Bij Vodafone/HTC weet ik dat ze 10 werkdagen aanhouden. Bij mij was hij na 6 dagen al terug, maar het kan dus ook langer duren.

Waarschijnlijk moet je scherm vervangen worden aangezien die ingebrand is, dat valt meestal wel onder de garantie. Op accu's geven ze meestal maar een half jaar garantie.

Kleine tip, die reparatiebedrijven staan nogal slecht bekend. Neem dus altijd even een fotootje van de vochtstickers als deze nog intact zijn. Dan het beste met de datum van het inleveren erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, maar ik heb de vochtstickers niet gevonden.