Ja je garantie vervalt naar alle waarschijnlijkheid om de reden dat je telefoon kapot kan gaan omdat er door te Roten bestanden Kapot kunnen gaan waardoor de telefoon nooit meer gaat werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe vervalt de fabriekgarantie op het toestel. Als je echter een verzekering hebt afgesloten bij je provider betaal je in het ergste geval het Eigen Risico daarvan. Het is ook zo dat je Root-toegang altijd nog kunt terugdraaien (waardoor je dus, mocht je toestel kapot gaan, Root eraf kunt halen en hem kunt opsturen). Dit word een stukje moeilijker als je Custom-Roms erop gaat zetten uiteraard.

Er zijn eigenlijk niet echt nadelen aan. In mijn opzicht ook niet echt voordelen, maar je kan een aantal dingen aanpassen. Zo kan je:
1. Standaard Apps verwijderen en dus ruimte besparen
2. Je processor snelheid omlaag zetten met bepaalde Apps, wat batterij bespaart
3. Custom-Roms eropzetten (is opzich geen voordeel, maar je kan je er mee amuseren)
4. Ik ben het er niet mee eens, maar je kan betaalde Apps gratis installeren. Is voor mij hetzelfde als piraterij maar voor veel mensen een reden.