Wie moet de verzendkosten betalen bij reparatie / garantie?

Ik moet nu voor de tweede keer mijn systeem retourneren (systeem is nu een maand oud en ik heb deze twee weken in bezit) omdat het probleem binnen een uur weer terug is gekomen.
Voor de verzending van een pakket groter dan 10 kilo en wat verzekerd moet (het is een systeem van 1400 euro) betaal je best veel.

Wie moet nu wettelijk gezien voor de verzendkosten opdraaien?

Zeker nu het probleem zich binnen een uur weer voor heeft gedaan heb ik persoonlijk zoiets van: Het is nu de winkel zijn beurt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goede vraag. Dit is een van de dingen waar vaak misverstanden door ontstaan. "Verzendkosten zijn voor de koper Online kopen betekent dat u met verzendkosten zit u als iets ter reparatie wilt terugsturen. De koper wordt vaak gevraagd die kosten te voldoen. Als u gebruikmaakt van uw bedenkrecht (zie boven) was dat lange tijd terecht, tot een recente uitspraak van het Europese Hof. Nu hoeft u niet langer verzendkosten te betalen. Bij een ondeugdelijk artikel zijn de verzendkosten binnen de garantieperiode dus voor de verkoper. Is een product lang weg ter reparatie, dan hoort men u een vergelijkbaar artikel uit te lenen." In het geval dat de reparatie niet de gewenste resultaten heeft zullen ze zelfs de computer moeten vervangen door een vergelijkbaar artikel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100