Garantie zonder aankoopbon?

Heb 2 jaar geleden een tuinset bij Intratuin gekocht. Van het weekend uit de garage gehaald en zie tot mijn verbazing dat er roest onder de coating op de leuningen zit. Helaas kan ik de aankoopbon nergens vinden. Heeft het zin om dan naar intratuin te gaan om ze te reclameren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was geen probleem, de leverant had meerdere klachten gehad. Had nog geen eens mijn bank afschrift nodig. Echt toppie. Beste antwoord geef ik Omke omdat hij als eerste de bankafschrift suggereerde. Maar alle antwoorden waren correct. En ja het was Owen zwart

Het beste antwoord

Ga in ieder geval met een radar tas naar Intratuin. dat is een grapje. Volgens de wetgeving moet je van een bepaald product een levensverwachting kunnen hebben. Voor een tuinset lijkt me 5 tot 10 jaar heel normaal. Dus gaan met je verhaal en succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je de aankoop gepind?? neem dan een banksachrift mee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Proberen kan altijd. Mogelijk hebben ze al meerdere klachten binnengekregen van andere klanten. Ik kan me wel voorstellen dat ze willen weten of het product wel echt bij hun gekocht is en niet bij een andere winkel. Maar veel hangt af van de plaatselijke manager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een wettelijk recht op garantie. Dat recht heb je, maar je moet wel kunnen aantonen dat je de tuinset bij Intratuin hebt gekocht. Dat gaat het gemakkelijkst met een bon. Volgens de wet mag je ook op een andere manier aantonen dat je de set daar gekocht hebt, bijvoorbeeld door middel van je bankafschrift of met getuigen. Waarschijnlijk levert dit bewijs niet veel problemen op, omdat tuinsets van Intratuin vaak nergens anders verkocht worden. Bovendien is het maar de vraag of Intratuin zal ontkennen dat de set daar gekocht is. Een groter probleem lijkt mij als gesteld wordt dat een tuinset na twee jaar wel wat roest mag hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad. dan gaat het er niet om óf je hem daar gekocht hebt, maar hoe lang geleden
Als je het hebt betaald met je pasje dan kun je een bankafschrift meenemen. Bij hun moet het dan ook te vinden zijn in de boekhouding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder bon, maar met bankafschrift maak je nog wel kans. Maar je moet dan ook wel melden (bewijzen?) dat je de tuinset, voordat je hem in de garage hebt gezet, geheel schoon heb gemaakt. Je bent namelijk wel verplicht (om de garantie te kunnen claimen) om deze zaken goed te verzorgen.
Normaal gesproken mag je toch hopen dat de intratuin hierover niet moeilijk gaat doen, maar veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dat toevallig de stoelen van merk Intratuin Owen Zwart? Want wij hebben wij hebben ook 2 jaar geleden een tuinset bij Intratuin gekocht en dezelfde problemen na de winterstalling.