Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Tweedehands machine verkocht na 3,5 maand mankement. Wat zijn mijn rechten als verkoper?

Machine zakelijk verkocht. Machine is al 8 jaar oud. Koper heeft na 3,5 mnd mankement. Hij wil dat ik deel vd reparatie kosten vergoed. Datgene wat stuk is, is een vaker voorkomend probleem bij de machine, blijkt na navraag gedaan te hebben bij de winkel waar koper is wezen informeren. Ik heb aangeboden de machine te repareren mits hij de machine brengt. Dit wil hij niet, hij eist dat ik transport betaal of zelf ophaal. Ook aangeboden het terug te kopen voor 75% vd aankoop. Dit wil hij ook niet. Wat zijn mijn rechten? Het apparaat is wat ouder dan kan je mankementen verwachten, ook had hij kunnen onderzoeken of er veelvoorkomende mankementen zijn bij dit soort machines. Hoor graag jullie ideeën.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Is het mogelijk om kleding te retourneren zonder kaartjes bij plutosport?

Hoi, heb via de webwinkel van plutosport een joggingspak bestelt. De maat leek in eerste instantie goed dus had de kaartjes eraf gehaald.

Nu blijkt deze toch wat te groot en wil ik deze graag terugsturen. Heb het pak maar eventjes aangehad. Op https://retourneren.net/plutosport-retour/ lees ik dat ik foto's moet sturen als het beschadigd is maar dat is het niet.

Wat is wijsheid? Het in een pakketje met labels los terugsturen naar Plutosport en hopen dat het zo aangenomen wordt of toch een aparte melding maken?

Ik ken mijn rechten over retourneren niet helemaal. Hopelijk kan iemand duidelijkheid geven.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing