Sluit coolblue wasmachines gratis aan?
Of moet je hiervoor bijbetalen?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Of moet je hiervoor bijbetalen?
Ik stelde aan de koper voor dhl of postnl. Dhl is goedkoper, dus koos die voor dhl.
Het pakket bleef hangen met de track en trace. Na lang contact (6 weken) komt dhl met de status manco en mocht ik een schade claim indienen. Deze is goedgekeurd namens hum claim voorwaarden. (3,40 per kg plus verzendkosten),ookal probeerde ik natuurlijk het volledige bedrag terug te krijgen. Het pakket is 2kg, dus kom je op €10,55 uit. De koper heeft €23,50 betaald. De koper is hier (begrijpelijk) niet blij mee. Ik heb nog niks van beloftes gemaakt, maar mijn intentie is om het schade claimbedrag terug te storten. Waartoe ben ik wettelijk nog meer verplicht toe, aangezien de koper ook van mening is dat ik per se via dhl wou verzenden
Dhl verteldt mij en degene die het pakket zou ontvangen wisselende informatie. Eerst moest er een onderzoek opgestart worden om het pakket te vinden, toen was het retour gestuurt, toen was het nooit retour gestuurt en moest ik wachten tot het onderzoek wat zou opleveren. Zij zouden mij contacteren. Dhl heeft mij na ruim 2 weken nog noet gecontacteerd, dus zelf even gevraagd hoe het onderzoek verloopt. Geen resultaat. Daarnaast zou er een mail naar mij, als verzender, verzonden zijn na 5 na het begin van het onderzoek. Niks ontvangen, ook niet in mijn spam folder. Dhl stuurde me daarna alsnog de mail, die kwam gelijk goed aan. Hierin het verzoek een claim in te dienen vanwege vermissing waarmee ik mijn g3ld terug kan krijgen of als het pakket gevonden wordt alsof verzonden wordt. Dit ingevuld, reactie tijd is 5 a 7 werkdagen. In dit claimforumlier wordt gevraagd naar een aankoopbewijs. Ik heb de producten uit het pakket in een winkel gekocht met cash (het gaat om cosmetica, niet om iets van eletronica waar je natuurlijk de bon van bewaard) jaren geleden dus daar heb ik geen bewijs van. Ik zie het hele claim gedoe dus somber in. Wat ben ik verplicht aan de persoon die het van mij gekocht heeft als het pakket niet gevonden wordt en ik mijn geld niet terug krijg? Ik ben zelf particulier, gewoon iemand die af en toe spullen op marktplaats verkoop.
Doorgaans verlengt Apple haar retourbeleid rond deze tijd van het jaar van 14 dagen tot aan 4 januari. Dit wordt gedaan voor het geval je iets als cadeau koopt en het toch niet goed blijkt te zijn. Ik wil hier gebruik van maken als zekerheid, maar vanaf wanneer wordt dit retourbeleid gehanteerd?
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing