Heeft tv reclame van supermarkten echt zin? of doen ze het omdat de ander het ook doet?

Ik ben nog nooit getriggert door een 1 +1 gratis

een jaar geleden
in: Winkels
2K
tinus1969
een jaar geleden
Je stelt eigenlijk twee verschillende vragen, namelijk of tv reclames zin hebben en of 1+1 gratis reclames zin hebben. Waar wil je antwoord op?
Pieterke
een jaar geleden
Als tv reclame geen zin zou hebben, dan zouden de supermarkten die echt niet maken. Met reclames worden steeds hun producten en hun naam genoemd. Die gaan in het geheugen van de kijkers zitten. En jij wordt niet door die 1 + 1 gratis reclames getriggerd maar heel veel mensen wel.
SimonV
een jaar geleden
Nee, tv-reclame heeft geen zin als dit betekent dat de prijzen in de winkel hierdoor omhoog moeten en de klanten daardoor wegblijven. Zoals bij Dirk het geval was: ‘De inflatie blijft pieken en de marges staan onder druk, dus we hebben twee opties. Eén is de producten in de supermarkt duurder maken en doorgaan op dezelfde voet. Twee is zelf proberen minder kosten te maken, zodat we boodschappen voor iedereen betaalbaar houden.’ Daarnaast kan tv-reclame ook het omgekeerde effect hebben als de commercial ergernis oproept (zoals bij Jumbo het geval was).
Supermarkten richten hun commercials, vanwege de volumes, het liefst op gezinnen met kinderen. Maar 55-plussers zijn ook een interessante en omvangrijke doelgroep. Ze hebben doorgaans tijd en veel geld te besteden. Als je niet tot deze doelgroepen behoort, zal de reclame minder aanspreken en minder zinvol zijn.
TurfGraver
een jaar geleden
Ja, tv-reclame heeft zin als dit betekent dat de omzet omhoog gaat doordat klanten hiervoor naar de winkel gaan.
Zoveel mensen zoveel verschillen.

Antwoorden (2)

Ja het heeft blijkbaar zin, anders zouden ze er niet zoveel geld aan uitgeven. Al kom jij er niet voor de 1+1 actie, je kent wel de naam dus misschien loop je er daardoor toch eens binnen om wat te kopen
een jaar geleden
Tv-reclame van supermarkten heeft zeker zin. Het is een effectieve manier om de naamsbekendheid van een merk te vergroten en om consumenten te informeren over producten en aanbiedingen. Ook kunnen supermarkten met tv-reclame concurrentie aangaan met andere supermarkten.
9 maanden geleden