Hoe zorgen de megawinkels ervoor dat je nooit kan wegwandelen zonder iets te kopen?

Vaak ga ik naar de supermarkt voor ingredienten voor spagetti bolognaise en kom ik terug thuis met dessertvooraad voor een hele week. Weten jullie wat de supermarkt doet om mij te laten kopen?

een jaar geleden
in: Winkels
2K
ronron1212
een jaar geleden
Het ligt vooral aan je zelf je koopt op impuls. Maakt thuis een briefje wat je nodig hebt en koop dat en niet meer.
Castle
een jaar geleden
Zorg ook ervoor dat je gegeten hebt voordat je gaat inkopen. Dan is de verleiding ook minder. Ook het aangegeven lijstje van ronron12 helpt. Mocht je dan toch verleidt worden dan kijk eens op het bonnetje wat het scheelt als je alleen de producten kocht die je nodig had en wat het nu is. Vaak scheelt het heel veel en zeker over verschillende koopdagen. Daar kun je vaak iets leukers van kopen.
Amadea
een jaar geleden
Geregeld loop ik een winkel met een lege kar weer uit omdat ze niets aanwezig hebben van wat ik zocht. Het is dus niet waar dat je gedwongen zou worden om iets te kopen. Jij bepaalt dat zelf!
SimonV
een jaar geleden
Inderdaad. En als ik googel op:
altijd meer kopen dan je wil supermarkt trucs
kom ik allerlei technieken tegen die bij mij niet werken.
Ritsuka
een jaar geleden
Zelfscan werkt bij mij goed, zo zie je de prijs direct oplopen
Z512099
een jaar geleden
@Amadea, bij Colruyt is het onmogelijk om buiten te rijden met lege winkelkar, daar gebruiken ze versperringen met kettingen voor…en in andere winkels heb ik nog nooit iem. met lege kar zien buitengaan.
ronron1212
een jaar geleden
Ga echt wel met een lege kar naar buiten als ik niet vind wat ik zoek. @Z512099
SimonV
een jaar geleden
Als er een gewone kassa is, kun je daar langs met je lege kar. Wel hinderlijk voor klanten die daar in de rij staan.
Amadea
een jaar geleden
Direct na iemand die gezelfscand heeft en met bon het poortje opent daar doorheen lopen gaat ook uitstekend. Het personeel ziet in één oogopslag dat jij niets meeneemt....
Vortexxx
een jaar geleden
@adamea "Het is dus niet waar dat je gedwongen zou worden om iets te kopen." Onderbewust natuurlijk wel, via verleiding bijvoorbeeld, bovendien staat niet iedereen zo sterk in de schoenen, ik vind vooraf eten zoals Castle voorstelt een geniale tip.
Thecis
een jaar geleden
De manier waarop een supermarkt is ingericht is een psychologisch spel waar gehele studies op gemaakt zijn. Het wordt zodanig ingericht dat de verleidingen héél moeilijk te weerstaan zijn. Het is zeker niet onmogelijk daar weerstand aan te bieden, maar het zal voor het gros van de mensen inderdaad zeer moeilijk zijn om daar weerstand aan te bieden.

Antwoorden (2)

Mooie produkten op ooghoogte, opvallende reclame, aanbiedingen en proberen de verleiding tot kopen groter te maken dan de weerstand van de klant om niet te kopen.
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
En ze veranderen vaak de routes in de winkel zodat je de hele winkel door moet lopen en ondertussen weer producten ziet die je anders nooit koopopt.
Pieterke
een jaar geleden
moet natuurlijk zijn koopt.
ronron1212
een jaar geleden
Grote supers veranderen de loop niet vaak.
Thecis
een jaar geleden
@ronron1212
Niet de loop, wel de plaatsing van de producten.
Megawinkels gebruiken verschillende technieken om ervoor te zorgen dat klanten iets kopen. Ze gebruiken bijvoorbeeld verleidelijke displays, aanbiedingen, kortingscodes en andere promoties om klanten te verleiden. Ook gebruiken ze technieken zoals het verplaatsen van producten, het veranderen van de lay-out en het aanbieden van gratis producten om klanten te verleiden.
9 maanden geleden