Zijn er bedrijven die afgekeurde auto' verkopen die niet meer gebruikt kunnen worden maar opgeknapt?

In de vs heb je bedrijven die auto's of buggy's of andere rijdende of misschien zelfs fietsen die niet meer worden gerepareerd door garage´s. Hier kunnen ze dan op bieden of een vaste prijs.
Dan kunnen ze deze opknappen en/of doorverkopen met winst.

Nu is mijn vraag of dit ook in Nederland bestaat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Winkels
3.4K

Antwoorden (2)

Zulke bedrijven bestaan in Nederland niet omdat door de hoge prijs van arbeidsloon het repareren van zeer oude/bouwvallige auto's in het algemeen niet lonend is.
Verder zorgt het systeem van APK er voor dat auto's in Nederland gemiddeld veel beter worden onderhouden.
4 jaar geleden
Ja, die zijn er. Je kunt hier 28 van dergelijke bedrijven met ongeveer 3000 auto’s vinden die kunnen worden opgeknapt:
https://schadevoertuigen.nl/