waar zijn bontjassen te koop in Nederland?

Ik zoek al een tijdje naar een jas van echt bont, het liefste dan te koop in Nederland zodat ik hem ook echt kan passen en kan kijken of ik hem echt mooi vind. Ik wil graag een jas met een neutrale kleur(wit, zwart, grijs of bruin), die tot net boven m’n kont komt.

Ik heb een paar voorbeelden van wat ik mooi vind maar dit is helaas alleen maar te vinden bij winkels die niet in Nederland zitten. Elk soort bont is prima, m’n voorkeur gaat wel uit naar vossenbont.

*De jas op de foto is van het merk haute acorn*

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Winkels
9K
Antoni
4 jaar geleden
Bont is niet meer populair in Nederland, zoals je zelf ook al aangeeft. Misschien kan je je licht opdoen in winkels voor tweedehands kleding. Veel mensen zullen hun bontjas hebben weggedaan en misschien hebben weggebracht naar winkels voor tweedehands kleding.
Pieterke
4 jaar geleden
Marktplaats 2e hands.
Z512099
4 jaar geleden
Vossen worden gekweekt in kooien en nadien vergast, anaal geëlektrocuteerd, verdronken, doodgeknuppeld of op nog andere wrede manieren gedood. Enkel en alleen om van hun pelzen bontjassen, kragen of andere accessoires te kunnen maken.
Als dat je onberoerd laat, dan ben je fout bezig, dat is mijn mening.
Ritsuka
4 jaar geleden
Nepbont ziet er prima uit hoor, en daarmee steun je geen dierenmishandeling.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet mijn mening. Ik hoef geen bont.
Maar kijk eens naar het populaire merk Airforce. Deze jassen zijn heel gewild om de echte bontkraag. De nieuwe jeugd kijkt veelal anders naar bont, helaas.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bij h&m heb ik ze gezien, en bij de Zara hebben ze van die Teddy jassen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij is dit van alpaca wol ga daar eens op zoeken

Antwoorden (1)

Bij Bonthuis Bödeker kun je nog bontjassen kopen.
Weissenbruchstraat 199
2596 GE Den Haag

Dit lijkt de enige winkel in Nederland te zijn. Niet verbazingwekkend: stenen winkels die kleding verkopen hebben het momenteel al moeilijk vanwege de goedkopere webshops, en een commercieel denkende winkel zal er niet over piekeren dan ook nog iets te gaan verkopen dat sociaal niet meer geaccepteerd wordt.

In 2013 vond 84% van de Nederlanders het onacceptabel dat dieren werden gedood voor bont. Dit percentage zal zeker niet minder geworden zijn na de gruwelijke toestanden die de afgelopen jaren over fokkerijen bekend zijn geworden. De waardering voor mensen die dierenleed dragen is dus niet heel groot.
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Ja, ze mag haar eigen mening hebben omtrent dit item, maar wat ze zich niet realiseert is, dat ze zelf heel kwetsbaar is door in de openbare ruimte te lopen met een jas die door bijna niemand meer wordt geaccepteerd. Ik heb zelf gezien dat iemand werd overgoten met verf, toen ze in een echte bontjas verscheen. Dus eigen mening mag, maar wel een beetje riskant.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet mijn mening, maar onder veel jongeren is bont weer een soort van ‘status’.
SimonV
4 jaar geleden
Volgens mij jongeren uit het criminele circuit.
De Rotterdamse politie gaat (daarom?) dure jassen van burgers afpakken als zij niet kunnen verklaren hoe die zijn betaald.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/rotterdamse-politie-wil-duur-geklede-jongeren-uitkleden-op-straat
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet alleen uit het criminele circuit hoor.
Al zie je wel een lijn: hoe hoger de opleiding, hoe minder gewild de jas. Maar ook op het vwo lopen er jongeren met zo’n jas.
Maar binnen het genoemde circuit speelt ‘status’ zeker een rol.
Verder zie je ook dat sommige jongeren met een ‘rijke’ vader of moeder er mee pronken. Maar ook hier geldt: echt niet iedereen. Op een bepaalde leeftijd vinden sommigen ook dat je ‘status’ werft door bepaalde kleding te dragen. Maar het is natuurlijk ook hoe je ze (op)voedt (sommigen krijgen meer voeding dan opvoeding) en ook geldt: waar je mee omgaat raak je door besmet.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Ik ben altijd verbaasd dat men een echte bontjas herkent, zonder deze aan te raken. De jassen die vraagsteller op de foto heeft staan, zien er voor mij uit als goedkope troep van de markt. Tokkie troep.
RvA
een jaar geleden
Altijd fijn om een antwoord te zien waarin percentages gegeven worden met bronvermelding, dat is zoveel beter dan een "trust me bro" antwoord. Wat wel jammer is van het onderzoek waar dat percentage uitkwam niet een onafhankelijk onderzoek is geweest maar een onderzoek van "Bont voor dieren" zelf. Afgenomen tussen grotendeels hun eigen achterban, iets wat pas na enig onderzoek en speurwerk te vinden is. Het daadwerkwlijke percentage zal waarschijnlijk lager liggen. Des al niet te min is het in veel gevallen onwenselijk om bont te dragen omdat er bij veel fokkers dieren welzijn niet hoog op het prioriteiten lijstje staat. Het gaat dan over fokkers uit het Oostblok en Azië waar de regels en controles niet zo streng zijn. Fokkers uit west-EU landen daarintegen houden zich aan strenge regels en worden daar ook streng op gecontroleerd. Het meeste dierenleed in West-EU komt dan ook niet bij de fokkers vandaan maar bij activisten die dieren "bevrijden" die daarna van honger omkomen helaas.