waar kan ik Kretek sigaretten kopen?

Ik wil Kretek sigaretten kopen voor mijn moeder. Deze heeft zij vroeger altijd gerookt en zou het weer eens willen hebben. Nu leek het me een leuk idee om haar hiermee te verassen op kerst. Weet iemand waar ik deze kan halen? (Het liefst in Rotterdam en omstreken)

Alvast hartstikke bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Winkels
36.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wel cigarillos : Djarum Super Filter Cigarillos
https://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&md=det&prod=3721#_
LeonardN
5 jaar geleden
@jodokus52
Moest even snappen hoe dit kon, maar heb hem: https://www.tabaknee.nl/nieuws/item/865-nieuwe-truc-om-tabakswetgeving-te-omzeilen-cigarillo-s-hebben-zelfde-samenstelling-als-sigaretten "
Nieuwe truc om tabakswetgeving te omzeilen: cigarillo’s hebben zelfde samenstelling als sigaretten.
Uit onderzoek van het RIVM naar toevoegingen aan tabak blijkt dat dunne sigaartjes die cigarillo’s worden genoemd bijna dezelfde samenstelling hebben als sigaretten. Toch gelden niet alle aankomende antirookmaatregelen voor deze cigarillo’s.
"
anneliez
5 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen in een Indonesische toko, die zijn in Rotterdam vast wel te vinden

Antwoorden (1)

In principe nergens meer in Nederland of de EU.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/roken/vraag-en-antwoord/waar-moet-ik-op-letten-bij-de-nieuwe-regels-voor-tabak--en-rookwaren
"
Verbod op andere smaken dan tabak
Andere smaken dan tabak, zoals vanille, worden verboden in sigaretten en shag. Deze sigaretten en shag mogen sinds 20 mei 2016 niet meer worden geproduceerd. U mag deze producten niet meer verkopen sinds 20 mei 2017.

Ook mogen filters, papier, capsules en verpakkingen van tabaksproducten geen smaak- en geurstoffen meer bevatten. Dat betekent dat ‘click-sigaretten’ sinds 20 mei 2016 niet meer geproduceerd mogen worden. U mag de producten niet meer verkopen sinds 20 mei 2017.
"
---
Als het dus nog wel ergens kan is het illegaal en zal men er niet snel mee te koop lopen. Een antwoord daarop (als het er is) zal dan dus hier op GV ook niet mogen.
---
Met dank aan jodokus52:

Er is een maas in de wet; cigarillo's
https://www.tabaknee.nl/nieuws/item/865-nieuwe-truc-om-tabakswetgeving-te-omzeilen-cigarillo-s-hebben-zelfde-samenstelling-als-sigaretten
Toegevoegd op 20 december 2018 13:40: bron, tekst