Wat voor eenheid is een slof?

ik ben gewend dat een slof sigaretten betekent: 10 pakjes.
nu kocht ik vandaag een slof die bestond uit 8 pakjes, die wel groter waren.
is een slof dus een eenheid van het aantal sigaretten, en niet van het aantal pakjes?

subvraag: wordt er voor andere artikelen dan sigatetten ook de eenheid slof gebruikt?

13 jaar geleden
in: Winkelen
31.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rook je ook waar je kat bij is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als de hoeveelheid sigaretten in een pakje tegenwoordig nog al eens veranderen, hebben ze ook de sloffen aangepast.
net zo duur als eerder zit alleen minder in,
Rieneke1
13 jaar geleden
mijn katten hebben de keus.
de slaapkamer, waar ze graag liggen omdat het bed heerlijk zacht is, en omdat het een kamer op het zuiden is, is rookvrij.
ook kunnen ze wanneer ze maar willen een frisse neus halen buiten.
maar daar ging de vraag niet over he? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is zoooo 2009
Rieneke1
13 jaar geleden
moraliseren daarentegen is van alle tijden! ;)

Het beste antwoord

Een slof is geen standaardeenheid. Het is een term voor een grootverpakking, net als een krat pils of een doosje eieren. Het bestaat uit net zoveel pakjes (dan wel sigaretten) als de fabrikant goed uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Slof heeft veel betekenissen; van pantoffel tot schip.
Hier betekent het gewoon een willekeurig aantal bij elkaar gevoegd in één verpakking. Het lijkt me logisch dat het meestal om 10 stuks gaat, maar het hoeft niet, zoals je zelf al hebt ontdekt. Bij mijn weten wordt slof alleen gebruikt bij pakjes sigaretten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere artikelen:

Een slof astronauten.

(niet die de ruimte ingaan, maar die met oud en nieuw de lucht ingaan.