Wat als er bij Lidl (of elders) een prijskaartje boven produkt hangt en kassa slaat hoger aan?

Ik heb 4 x bij Lidl aangegeven dat het prijskaartje van Fin Carre chocolade 7 cent lager is, dan de kassa aanslaat. Steeds vroeg ik of ze de prijzen op elkaar wilden afstemmen en zei ik dat ze het prijsverschil deze maal wel mochten houden. Ze wilden het aanpassen. Het is echter nog steeds niet gebeurd. Vandaag liet ik weten dat de klant recht heeft op het prijskaartje wat er boven hangt. De medewerker zei: "nee, want de kassa geeft 7 cent meer aan". Ik heb altijd geleerd, dat altijd de prijs telt die er boven hangt, immers dit is misleiding. Het gaat hier om het principe natuurlijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Jij hebt gelijk. Alle supermarkten rekenen de prijs die op dat moment bij het betreffende artikel hangt. Lidl MOET zich aan de aangegeven prijs hangen (ik heb het zelf nooit anders mee gemaakt, dat dat de super het zo deed (ook AH, Jumbo en Coöp). Een volgende keer zou ik met veel boodschappen op de band komen en de juiste prijs vragen. Als ze dat niet doen gewoon alles laten liggen, niet afrekenen en zelf laten opruimen.

Prijs van het kaartje geldt tenzij sprake is van een kennelijke fout. Maar bij zo'n klein prijsverschil is daarvan geen sprake. "Als de verkoper het product niet voor de prijs op het prijskaartje wil verkopen dan heb je natuurlijk altijd de keuze van de koop af te zien."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100