Wat als er bij Lidl (of elders) een prijskaartje boven produkt hangt en kassa slaat hoger aan?

Ik heb 4 x bij Lidl aangegeven dat het prijskaartje van Fin Carre chocolade 7 cent lager is, dan de kassa aanslaat. Steeds vroeg ik of ze de prijzen op elkaar wilden afstemmen en zei ik dat ze het prijsverschil deze maal wel mochten houden. Ze wilden het aanpassen. Het is echter nog steeds niet gebeurd. Vandaag liet ik weten dat de klant recht heeft op het prijskaartje wat er boven hangt. De medewerker zei: "nee, want de kassa geeft 7 cent meer aan". Ik heb altijd geleerd, dat altijd de prijs telt die er boven hangt, immers dit is misleiding. Het gaat hier om het principe natuurlijk.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Winkelen
3.6K
ronron1212
3 jaar geleden
In de meeste supermarkten hangt de prijs onder het product.
joro
3 jaar geleden
@Ronron1212 bij Lidl lag dit produkt in het bovenste schap en daarboven stond de prijs. Bij de meeste supermarkten is dat inderdaad niet het geval.
joro
2 jaar geleden
Vandaag kwam ik wederom bij Lidl aan de Waarbekenweg in Hengelo. Op het schap stond nog steeds dat de bewuste chocolade 0.63 cent kost. Bij de kassa zei de medewerkster dat het 0,69 cent kost. Ik zei: "ik heb het al zo vaak aangegeven, dat er 0.63 cent bij staat en jullie doen er helemaal niks aan". Oh, zei de medewerkster: "ik zal het doorgeven". Ik zei, dat is mij al vele malen vaker gezegd, maar daar blijft het kennelijk bij. Natuurlijk is dit maar een verschil van 6 cent, maar ik vind het pure misleiding! Dikke kans, dat ze met meerdere produkten op dezelfde wijze handelen. Kijk uw kassabon goed na!

Antwoorden (2)

Jij hebt gelijk. Alle supermarkten rekenen de prijs die op dat moment bij het betreffende artikel hangt. Lidl MOET zich aan de aangegeven prijs hangen (ik heb het zelf nooit anders mee gemaakt, dat dat de super het zo deed (ook AH, Jumbo en Coöp).
Een volgende keer zou ik met veel boodschappen op de band komen en de juiste prijs vragen. Als ze dat niet doen gewoon alles laten liggen, niet afrekenen en zelf laten opruimen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Bij de Jumbo krijg je het product zelfs gratis mee als blijkt dat bij de kassa een hogere prijs wordt berekend dan er op het schap bij staat en je daar bij de klantenservice melding van maakt!
joro
3 jaar geleden
@Elder161 bedankt voor de reactie! Ha, ha goeie tip, maar in Coronatijd is dit niet handig, immers de klanten achter mij worden de dupe van het oponthoud (dat was in dit geval al zo). Het vreemde is, ze hielden eerst voet bij stuk dat ik niet goed gekeken had, toen ik ook voet bij stuk hield gingen ze kijken en toen werd er iemand anders bijgehaald en werd gezegd: "wat de kassa aangeeft telt". Mede daarom heb ik in dit geval gezegd: "laat die chocolade maar zitten" (ik wist dat ik nog wat in huis had). Ik dacht: "nu is het genoeg, want ik heb ze er al diverse keren hierop geattendeerd". Het is dat ik prijsbewust ben, omdat ik ook vaak boodschappen voor anderen haal. Ik verwacht echter dat de meeste mensen het niet opvalt. Ik hoop, dat naar aanleiding van dit verhaal, meer mensen de kassabon controleren.
joro
3 jaar geleden
Vandaag was ik weer bij Lidl en het prijskaartje van 0.63 eurocent stond er nog steeds boven. Ook ben ik bij een andere Lidl geweest in een andere plaats. Daar heb ik een reep afgerekend en meteen gevraagd wat de prijs was. Dat was 0.69 eurocent. Toen ik aangaf dat het prijskaartje 0,63 aangaf ging de medewerker meteen kijken. Ze kwam terug met het kaartje in haar hand en bracht mij die prijs in rekening. Ik verwacht dat ze er nu een ander prijskaartje neerhangen. Zo hoort het dus!
Prijs van het kaartje geldt tenzij sprake is van een kennelijke fout. Maar bij zo'n klein prijsverschil is daarvan geen sprake.

"Als de verkoper het product niet voor de prijs op het prijskaartje wil verkopen dan heb je natuurlijk altijd de keuze van de koop af te zien."
3 jaar geleden
joro
3 jaar geleden
@Computoon, bedankt voor je reactie. Zie verder antwoord aan @elder161
joro
3 jaar geleden
@Amadea, voorheen kreeg je bij de Jumbo het produkt gratis, als de prijs bij een andere supermarkt in de vestigingsplaats van de Jumbo voordeliger was. Zo gebeurde het dat in de ene Jumbo de prijzen hoger waren dan in de andere Jumbo. En omdat de prijzen allemaal centraal geregeld zijn, moest dat handmatig worden aangepast. Dit ging vaak mis en daarom doen ze dat niet meer. Dit is mij ooit door een bedrijfsleider van Jumbo verteld.