Online bestelling geanulleerd, geld terug gekregen maar heb alsnog product geleverd gekregen. Wat nu?

Ik weet het allemaal even niet meer met deze soap waar ik in ben beland.
Ik heb boeken besteld via Libris.
Deze zouden origineel binnen 4 werkdagen geleverd worden maar na maanden wachten en meerdere keren telefonisch contact kon mijn bestelling niet geleverd worden (waarschijnlijk vanwege de lockdown) en heb ik mijn geld terug gekregen.
Nu staat vandaag ineens PostNL aan mijn deur met mijn bestelling! Magisch!
Volgens mij is er in letterlijk iedere stap van dit orderproces iets fout gegaan.
Mijn vraag is wat moet ik nu doen?
De boeken terugsturen? (die wil ik eigenlijk gewoon houden, daar heb ik maanden op gewacht!)
of het geld terugsturen?
of voor de zoveelste keer telefonisch contact opnemen? Volgens mij weten ze zelf ook niet wat hier allemaal is gebeurd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Persoonlijk zou ik niets doen en de boeken houden. Als je een herinnering voor de betaling krijgt, kan je alsnog betalen. Dan zou ik dat ook doen! Krijg je geen herinnering, dan kan je het feit dat je de boeken niet hoeft te betalen zien als compensatie voor de te late levering. Het bedrijf zal, als het de fout van de onbedoelde levering alsnog ontdekt, zich zeker wel realiseren dat het zelf de meeste fouten heeft gemaakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100