Online bestelling geanulleerd, geld terug gekregen maar heb alsnog product geleverd gekregen. Wat nu?

Ik weet het allemaal even niet meer met deze soap waar ik in ben beland.
Ik heb boeken besteld via Libris.
Deze zouden origineel binnen 4 werkdagen geleverd worden maar na maanden wachten en meerdere keren telefonisch contact kon mijn bestelling niet geleverd worden (waarschijnlijk vanwege de lockdown) en heb ik mijn geld terug gekregen.
Nu staat vandaag ineens PostNL aan mijn deur met mijn bestelling! Magisch!
Volgens mij is er in letterlijk iedere stap van dit orderproces iets fout gegaan.
Mijn vraag is wat moet ik nu doen?
De boeken terugsturen? (die wil ik eigenlijk gewoon houden, daar heb ik maanden op gewacht!)
of het geld terugsturen?
of voor de zoveelste keer telefonisch contact opnemen? Volgens mij weten ze zelf ook niet wat hier allemaal is gebeurd.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Winkelen
1.5K

Antwoorden (1)

Persoonlijk zou ik niets doen en de boeken houden. Als je een herinnering voor de betaling krijgt, kan je alsnog betalen. Dan zou ik dat ook doen! Krijg je geen herinnering, dan kan je het feit dat je de boeken niet hoeft te betalen zien als compensatie voor de te late levering.

Het bedrijf zal, als het de fout van de onbedoelde levering alsnog ontdekt, zich zeker wel realiseren dat het zelf de meeste fouten heeft gemaakt.
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Inderdaad nu niets doen. Ja, lekker je boeken gaan lezen! Het is nu het bedrijf dat iets van jou moet vragen en niet andersom. Wacht gewoon af of je alsnog een factuur krijgt, of dat je er wellicht nooit meer iets van hoort.
MarBet
3 jaar geleden
Ik ben dan een heilig boontje denk ik ;-) Ik zou wel bellen, bedanken voor de levering en aangeven dat ik de boeken graag alsnog wil betalen. Boekhandels hebben het al behoorlijk zwaar en in alle processen gaat soms iets fout, zeker in deze lastige tijd. Maar snap ook dat als je een frustrerende ervaring hebt gehad je misschien andere keuzes maakt.