Welke prijs is van toepassing, de prijs die bij het schap staat toch?

Ik was vandaag in een bouwmarkt, ik moest schroeven hebben, eenmaal bij de kassa schrok ik van het totaal bedrag, ik dacht eerst van het zal wel kloppen, eenmaal net onderweg bekeek ik toch de bon, en dacht he, 56 euro, ik dacht toch echt 29 euro gezien te hebben.

Ik dus terug naar de winkel, en ja hoor het zou 29 euro moeten zijn, maar wat bleek even later, de producten lagen niet goed.

Ik wist niet beter dat voor consumenten het volgende geldt: De prijs welke de schappen aangeeft, is leidend voor de consument.

De winkelmedewerker ging daar niet in mee, ok de bedrijfsleider ging daar niet in mee.

Het kan zijn dat de wet aangepast is, want ik heb dat jaren terug ook meegemaakt en toen gold het wel.

Welke deskundige kan me vertellen hoe het zit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Winkelen
2.2K

Antwoorden (1)

Je hebt alleen recht van spreken, als op het prijskaartje van het schap ook het artikel genoemd staat. Zo zie je wel eens in winkels, dat ze een aanbieding hebben met een aparte vernoeming op een aangepast prijskaartje (ook b.v. 1 en 1 gratis). Als de actie voorbij is (zelfs volgens de folders) en het actiekaartje is niet weggehaald dan sta jij in je recht en MOET de winkelier het nog voor die prijs leveren. In jouw geval kan het zijn, dat er veel gerommeld is in het schap. Dus, als er geen duidelijkheid staat op de prijskaartjes zal het je niet lukken. Je kan wel aangeven, dat je het niet verwacht had, het te duur vindt en daarom het geld terug wilt (in originele ongeopende verpakking met bon inleveren).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
Prima antwoord. In supermarkten staat het juiste prijskaartje soms ver verwijderd van het artikel en dan is het goed opletten welk prijskaartje bij welk artikel hoort (let op productnaam, huismerk/A-merk en gewicht). Maak een vakkenvuller hier even op attent en meestal wordt direct actie ondernomen.