waar vind ik ELEGANTE schoenen geschikt voor steunzool, voor héle bredevoeten met bunion, hoge wreef?

er zijn natuurlijk al veel vragen gesteld over schoenen, en ik kan ook makkelijk op websites zoeken naar schoenen brede voet, hoge wreef etc. Alleen: die schoenen zijn meestal zo plomp. En als ze niet plomp zijn, dan kan ik ze niet lang dragen want mijn bunion begint pijn te doen. Zeker nu met die nogal puntige schoenvormen.
Het is ook moeilijk om echt kwaliteitsschoenen te vinden, liefst genaaid. Door de extreme breedte van mijn voeten met daarbij nog een bunion komen geplakte schoenen nagenoeg altijd los ter hoogte van de bunion. Een geschikte voering, fijn leer (dat ook mee de vorm van de voet aanneemt dus) kan dit verhinderen. Stoffen voering alleen als het fijne wol is (neemt ook vorm aan). Die dikke mousse zwarte voering daarin zwellen mijn voeten en dan knelt elke schoen, hoe breed ook.
Ik zoek vooral zo elegante mogelijke schoenen, klein hieltje tot 3 cm mag. Omdat ik die sportieve en hobbitschoenen echt beu ben en nooit eens iets heb voor deftige gelegenheden tenzij ik pijn lijd.
Ik droom van elegante rode laarzen maar daar vrees ik voor; Vroeger ook mooi aanbod met Aliespress met opgestikte leren rozen, maar die hebben ze niet meer.
Durf amper nog te bestellen, heb al zoveel moeten terugsturen. En tich schoenenwinkels afgedweild zonder iets te vinden dat én elegant én passend is.

Picture for question
4 jaar geleden
in: Winkelen
2.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet om jouw probleem te bagataliseren (mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem, mooi gekleed en geen geschikte schoenen), maar misschien ben je creatief?
Als je lompe schoenen hebt en je vindt zo’n roos prachtig: Met een mooie gekochte roos en een lijmpistool kom je al heel ver. Bovenop de schoen kan zo’n roos stevig geplakt worden. Deze plek is ook niet kwetsbaar. Het is anders als je ze aan de zijkanten plakt (laat makkelijker los).
Tegenwoordig zijn nep parels ook helemaal modern (zara bewerkt deze zelfs op kistjes (schoenen)). Je hebt deze parels ook als een soort drukker (platte kant). Hier kun je schoenen ook heel mooi mee maken.
Veters waarin je kralen (parels) verwerkt. Ofwel, misschien heb je een paar lompe schoenen staan die je niet meer aan wilt.
Google flink op internet. Sla ideeën op.
Haal materiaal en ga aan de slag. Pinterest heeft veel ideeen. Succes.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Schoenen pimpen geeft al inspiratie!
liveisgreat
4 jaar geleden
strak plan...ik ga op zoek naar lederen rozen.
wat zoek ik dan op.pinterest?

Antwoorden (1)

De merken Durea en Gabor maken modieuze schoenen die ook comfortabel zitten. Gabor maakt breedte H en Durea een breedte K, voor echt brede voeten.
Verkrijgbaar bij de betere schoenenwinkels en via internet te bekijken en te vinden.