Mag de verkoper na een overeenkomst nog extra geld vragen?

Voorbeeld: Ik wil iets kopen via marktplaats en geef aan dat ik er 50 euro voor kan geven als ik het product morgen kan ophalen. De volgende dag is niet mogelijk dus een week later ga ik langs. In de tussentijd wordt er niet over geld gesproken en krijg ik het product mee naar huis. 2 weken later vraagt de verkoper om geld. Mag dat?
EDIT: 2 weken moet 4 weken zijn

Toegevoegd op 13 juni 2019 09:23: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Vrágen mag ! Maar wat je waarschijnlijk bedoeld of hij ook recht op meer geld heeft ? Door het product zonder verdere afspraken aan u mee te geven heeft de koper impliciet ingestemd met het bod. De overeenkomst is dus gesloten én (blijkbaar) voldaan. Daarmee is de zaak afgerond. Probleem is echter dat de verkoper van mening blijkt dat er wat anders is afgesproken. Mocht hij een punt hebben en dat kunnen bewijzen dan ligt de zaak natuurlijk anders. Maar zoals de vraag nu is beschreven heeft de verkoper géén recht op meer geld. In de reakties beschrijf je dat je niet betaald hebt. Dat verandert de zaak ! Dan is de overeenkomst van jouw kant uit dus NIET voldaan. Jij hebt (mondeling, dan wel schriftelijk) een bod gedaan. Dat bod is geaccepteerd. Daarmee is voor beide partijen de verantwoordelijkheid ontstaan hun deel van de overeenkomst na te komen. De verkoper heeft zijn deel gedaan (jij hebt het product meegekregen) en jij moet het jouwe nog doen: dat is dus het geboden/overeengekomen bedrag betalen !

Toegevoegd op 13 juni 2019 11:19: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100