hoe lang heb ik de tijd om mijn aankoop terug tebrengen?

Ik heb op 17-1-2016 een best duur horloge gekocht die ik toch liever niet had willen kopen. Het is in middels 3-4-2016 en ik vrees dat ik mijn geld niet meer terug kan krijgen maar dit weet ik dus niet zeker.

Met het horloge mankeert niets en werkt prima. er is ook niet te zien dat hij een paar keer gedragen is hij is dus nog als nieuw

Wie kan mij meer info geven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Winkelen
Summo
8 jaar geleden
Je denkt erg vanuit jezelf mbt terugbrengen, maar stel: het was 17/1. Je stond in die winkel om dat best dure horloge te kopen. Je hebt het in handen en je vraagt, ik betaal het volle bedrag, het is toch wel nieuw? En de winkelier zegt, ja hoor het is als nieuw, iemand heeft het teruggebracht maar die zegt dat hij het maar een paar keer heeft gedragen. Zou je dan gewoon de aankoop doen, zonder prostest? Dan ben je nl echt de enige. Als iemand het volle bedrag betaalt voor nieuw moet het ook nieuw zijn, niet 'als nieuw". De enige optie is dus kijken of het als zeer goede tweede hands kunt ruilen of teruggeven zoals de antwoorden ook al zeggen.

Antwoorden (2)

Als het niet meer zou werken , kon je wel terug gaan of liever terugvallen op garantie.

Nu, je zegt het zelf, het horloge mankeert niets en werkt dus prima... ergo geen reden om het terug te brengen anders dan dat jij SPIJT hebt... Ja jammer dan, dan is het dus gewoon een miskoop!!

De enige manier die denkbaar is om je aankoop nog terug te brengen , is vragen aan de winkelier/juwelier of er een mogelijkheid is om dit DURE [best dure] horloge te mogen ruilen. Dat zou een denkbare manier zijn.

Echter vergeet niet dat het niet nieuw meer is, dat het een heel coulante houding van de juwelier zal vergen ALS deze het al wil overwegen en ALS deze je tegemoet zou willen komen , dan nog zal het je geld kosten...

Dus dat je voor minder dan je betaald hebt een ander / goedkoper horloge zou mogen uitkiezen. Of misschien wel een ander juweel.

Antwoord

Die tijd is zeker al voorbij.

Wat je wel kunt proberen , is om dit relatief dure horloge te ruilen voor een minder duur horloge of eventueel ander juweel.
Dit hangt wel af van de coulante houding van de winkelier [juwelier] . Deze is namelijk niets verplicht. Het werkt en er mankeert niets aan.

Gekocht is gekocht.

Doe je best, misschien lukt het je.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een aankoop in een winkel geldt: koop is koop.

Ruilen of geld terug (waarvoor dan meestal een bepaalde tijd geldt) is een gunst, geen recht. Wettelijk is er geen recht om een goed product terug te brengen naar een winkel om geld terug te brengen.