Kun je bij de Scapino je geld terug krijgen als je een product niet wilt?

Ik heb een paar schoenen gekocht als cadeau, maar deze bevielen niet. Ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn geld terug te krijgen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Winkelen
4.7K

Antwoorden (2)

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel (aankoop via Internet)
Van toepassing op www.scapino.nl

ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke
tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

ARTIKEL 7 - VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT TIJDENS DE BEDENKTIJD
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij
zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de
kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de
consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou
mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is
van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer
hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het
herroepingsrecht heeft verstrekt.
Indien u dus voldoet aan artikel 3 punt 1 hebt u het recht de schoenen in de originele verpakking terug te sturen.

Bij aankoop in een Scapino winkel kunt u het product in originele en onbeschadigde staat (in de bijbehorende verpakking) terugbrengen met de aankoopbon.
Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als men een product in de winkel wil ruilen omdat men spijt heeft van de aankoop, bijvoorbeeld omdat men de kleur niet mooi vindt of omdat het toch je smaak niet is, dan kan alleen geruild worden als de verkoper dat goed vindt. De verkoper hoeft het product niet terug te nemen.
Bij aankopen in een winkel is terugbrengen of ruilen geen recht. Dat de verkoper een ruiling accepteert (niet altijd moet) allen bij het tonen van de aankoopbon, spreekt voor zich.
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontevreden-over-vervoermiddel/moet-ik-een-tegoedbon-accepteren
Ruiling/retounering: Is het in de winkel gekocht? Dan kun je binnen 14 dagen het in originele staat terugbrengen. Je krijgt je geld terug.

Via internet? Dan moet je de producten + je factuur meenemen naar de winkel. Daar kan het dan retour worden genomen. Vanwege veiligheid krijg je je geld meestal terug via je bank (bij afterpay ALTIJD via bank.)
Bronnen: