Hoe kun je regelen dat je pakje niet bij winkel A gedropt wordt, maar bij winkel B niet in jouw onmiddellijke buurt, maar wel beter, toegankelijker?

In winkel A is geen ruimte, staan veel extra verkoopplekken, waardoor de winkel echt "volgebouwd" is om meer omzet te draaien. Winkel B is een supermarkt met een goede ruimte om de "post" af te handelen. Voor iemand met een scootmobiel is het niet te doen om winkel A te moeten betreden. Zowel voor de klant, als voor de winkelier als voor de andere klanten is het niet handig, maar wel zeer ongemakkelijk en tijdrovend.
Hoe dit op te lossen?

Toegevoegd na 6 uur:
Vergeten te vermelden:
Het gaat om de KPN pakketdienst. Deze komt 2 keer langs en bij niet thuis wordt het pakketje bij een "winkel met post-service" gestald waar je het moet ophalen. Geen discussie mogelijk heb ik begrepen, of wel?

Toegevoegd na 7 uur:
Het is natuurlijk Post.nl.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Winkelen
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik kan met bestellen van pakket een afhaalpunt selecteren. Ligt aan de site waar je besteld en de pakketdienst waarmee het word bezorgd. Ik haal alles af bij PostNL afhaalpunt in Karwei of Kiala afhaalpunt in Formido, ideaal.
tinus1969
8 jaar geleden
Bij veel internetverkopers kun je aangeven waar je pakje heengestuurd moet worden. Is dat hier niet zo?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je dat ze je pakketje daarheen brengen als je niet thuis bent? Daar is niets tegen te doen, elke straat heeft zijn eigen plek waar het pakketje naar toe gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jodokus52 Je moet even uitleggen wie die pakketdienst verzorgt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry!
Het gaat om de KPN pakketdienst. Deze komt 2 keer langs en bij niet thuis wordt het pakketje bij een "winkel met post-service" gestald waar je het moet ophalen. Geen discussie mogelijk heb ik begrepen, of wel?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het heeft veel namen gehad maar nooit kpn geloof ik. Nee daar kun je niet veel mee maar ik zou toch een klacht indienen want wellicht hebben meer mensen er last van. Dan kan het veranderd worden. Nu niet want standaard hoort jouw straat bij die vestiging. http://www.postnl.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/klacht/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
KPN-pakketdienst?
Deze zal verhelderend werken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/PTT_(Nederland)#Tijdlijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is overigens PostNL niet post.nl
De website is dan ook postnl.nl Wel een verwarrende naam in deze .nl tijd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Wimkees: zo'n niet-thuisbericht heb ik misschien twee keer ontvangen, toen dacht ik nog: "wat een geweldig idee!" Maar meestal krijg ik gewoon een kaartje met "wij troffen u niet thuis" met het bericht dat ze het later nog eens proberen, dat het bij de buren ligt, of een afhaalpunt (ja, ook soms na één keer niet thuis al. Tot mijn grote ergernis trouwens, omdat ik meestal dingen thuis laat bezorgen die ik zelf niet kán tillen of hanteren.) Bij buren bezorgen ben ik ook niet zo dol op, omdat ik bij geen van mijn buren bij de bel kan komen (rolstoelafhankelijk icm slechte armfunctie) en ik van lang niet iedereen een telefoonnummer heb. Maar het is mij een compleet raadsel wanneer ze nu zo'n niet-thuiskaartje door de bus stoppen en wanneer je zo'n ouderwetse krijgt waarbij je dus geen keus hebt wat ze daarna doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lies, er is verschil tussen het aanbieden van je gewone postbezorger, die met post loopt die een klein pakketje komt aanbieden en tussen de pakketbezorger. Als jouw brievenbus te klein is voor gewone pakketjes krijg je een andere kennisgeving. Verder zou ik op je brievenbus de melding plakken dat je niet wil dat ze bij buren gaan aanbieden want dat moet de postbode dus proberen tenzij dat is aangegeven op het pakket of op de brievenbus of je geeft aan bij wie ze dat wel mogen doen (iemand die jou kent en jou het pakket later komt brengen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij vaste leveranciers is wel bekend wat ze moeten doen met een pakketje als ik er niet ben en hebben we afspraken dat ze het bijv. onder het afdak zetten. Bij niet alle webshops kun je het aangeven bij een bestelling. Op de deur is dan een optie inderdaad, maar mijn ervaring is dat briefjes vaak niet gelezen worden. Maar wanneer krijg je nu zo'n niet-thuiskaartje? Van de pakketbezorger of de postbode? En ja, ik weet het verschil, ik weet alleen niet wat hun resp. werkwijze precies is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat mag absoluut niet (pakketjes onbeheerd achterlaten) en een briefje op de goede plek wordt wel degelijk gelezen. Zet natuurlijk nooit neer: Ik ben niet thuis geef maar af bij.... Maar: ALS ik niet thuis ben geef maar af bij.... Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het bij Jodokus gaat maar een postbezorger (die dus met brieven en hah loopt) heeft een A5 papiertje met 'te kleine brievenbus'. In dat geval komt het pakketje 1-2-3 dagen later met de bus mee. Die persoon kan ook afgeven bij de buren en in sommige delen gaat het meteen naar de retailer (kun je het ophalen in een winkel en uiteindelijk gaan ze daar allemaal naar toe). De pakketbezorger biedt het ook bij buren aan, of een tweede keer en daarna gaat het naar de retailer. Als je dus een te kleine brievenbus hebt kan het wel een week duren voor je je pakje hebt als je heel veel pech hebt: dag 1 versturen (soms nog een tweede dag ivm geen bezorging op zo/ma), pbz komt aan, niet thuis en past niet, pakket naar pakketbezorging, kan ook nog een dag er tussen zitten. Aanbieden, weer niet thuis, volgende dag weer aanbieden en dan nog eens naar de retailer waar jij het weer een dag later kan ophalen....

Het beste antwoord

Postnl adverteert met:

http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/bezorging-pakketten/

De tweede bezorgpoging waar en wanneer het u uitkomt
Bent u niet thuis als wij uw pakket bezorgen? Dan proberen wij het standaard af te leveren bij uw directe buren. Lukt ook dit niet? Dan laat onze bezorger een bericht voor u achter. Hierop vindt u een ‘niet-thuis-code’: met deze code kunt u dezelfde dag tot 22.00 uur aangeven waar u uw pakket bij de tweede keer wilt laten bezorgen.

U heeft de keuze uit één van de volgende opties:

Bezorging op een andere dag (tot 6 dagen vooruit te plannen).
Op dinsdag- of donderdagavond bij u thuis* tussen 18.00 en 21.30 uur (1,95 euro).
Bij één van de 2.600 PostNL locaties door heel Nederland. U haalt uw zending vanaf 15.00 uur de volgende dag op.
Bij één van de 400 geselecteerde PostNL locaties waar u het pakket vanaf 8.30 uur de volgende dag ophaalt (1,95 euro).
Op een ander adres* binnen Nederland, bijvoorbeeld bij familie, vrienden of uw werk. Ook hier kunt u tot 6 dagen vooruit plannen (1,95 euro).
In de Pakketautomaat op een aantal grote NS-stations en Schiphol Plaza.

Dus het zou mogelijk moeten zijn. Maar dan wel voordat het pakketje er ligt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord. Probleem is dat alle andere mogelijkheden extra geld kosten... en dat heeft een "steuntrekker" van Drees niet :-))
Ook al is het maar 1,95, daar begin ik niet aan, dus dat wordt 'm niet! Blijft een goed antwoord, maar niet voor mijn geval.

Andere antwoorden (1)

Ik raad je aan even te bellen met winkel A en de situatie uit te leggen. Waarschijnlijk kan je niet voorkomen, dat het pakje in eerste instantie in winkel A wordt gedropt, maar kan je wel winkel A vragen of deze ervoor kan zorgen dat je het pakje in winkel B kan ophalen. Maak in het telefoongesprek duidelijk dat dit in het voordeel is van alle betrokkenen en men zal er vast wel voor willen zorgen dat je het pakje bij winkel B kan ophalen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het gaat om het soort dienst waar ik denk dat het om gaat zullen de winkels daar geen invloed op uit kunnen oefenen. Al geeft de vrager dat niet duidelijk aan.