Waarom hebben werknemers oortjes in?

Ik was laatst bij de praxis waar alle medewerkers oortjes in hadden. Geen van hen wou mij vertellen waarom.
Weet iemand waarom, of heeft iemand ervaringen bij andere winkels waar ze oortjes gebruiken (welke winkels dan)

Toegevoegd na 48 minuten:
Heeft er ook iemand zelf ervaring met dit systeem, en hoe vind je het dan werken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Winkelen
1.6K

Het beste antwoord

Steeds meer winkels rusten de medewerkers uit met oortjes. Je ziet ze tegenwoordig ook bij bijv de Jumbo supermarkten. De collega's kunnen hierdoor snel en makkelijk met elkaar communiceren, zonder dat de klanten er mee lastig gevallen worden. Denk bijv aan de oude methode, waarbij de intercom door de winkel galmde.

Voordeel van het gebruik van de oortjes boven bijv de mobiele telefoon: berichten kunnen aan meerdere mensen tegelijk worden doorgegeven. Rest weet meteen wat er aan de hand is en kan meedenken/ meeacteren.