Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben we in Nederland geen verse brood(jes) op zondag zoals in Duitsland?

Ik was dit weekend in de grensstreek en het viel me op dat er met name veel tankstations daarmee adverteren.
Winkels zijn 7 dagen per week open maar waarom dan niet iedere dag verse broodjes??

Toegevoegd na 34 seconden:
kijk eens hier; http://www.bakkerswereld.nl/Nieuws/Algemeen/2013/9/Nederlandse-zondagsrun-op-Duitse-grensbakker-1368258W/

Toegevoegd na 21 uur:
Voor alle duidelijkheid, er zijn diverse tankstations in de grensstreek die spandoeken hebben hangen met de tekst " zondag verse Duitse broodjes"

Toegevoegd na 21 uur:
Voor alle duidelijkheid, er zijn diverse tankstations in de grensstreek die spandoeken hebben hangen met de tekst " zondag verse Duitse broodjes"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Winkels mogen dan wel open zijn, dat geldt alleen voor de grotere en de ketens. De kleinere papa/mama winkels hebben gewoon een rustdag nodig en daar vallen nou net de meeste(vers) bakkers onder. Ook de broodfabrieken werken niet van zaterdag op zondag zodat ook de supermarkten geen vers "brood" hebben op zondag. Het fabrieksbrood zou er ook duurder van worden omdat voor de zondag toeslagen gelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt me aan de andere kant wel een gat in de markt om als Nederlandse bakker zijnde juist op zondag open te zijn als ik het artikel zo lees....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding