Kan ik met een cadeaubon een andere cadeaubon kopen?

Bijvoorbeeld met een cadeaubon die geldig is in de bruna. In de bruna koop je dan een bon die geldig is in de h&m

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
10.6K

Antwoorden (1)

Ja, in theorie kun je dat proberen. Een cadeaubon is namelijk eigenlijk gewoon een apart soort geld, dat kan worden uitgegeven in de winkel en/of aan de producten die er op vermeld staat. Staat er specifiek op dat het bijvoorbeeld is voor de aankoop van boeken, of textiel, of dat er specifieke artikelen uitgezonderd zijn, zoals tabak of postzegels - ik noem maar wat - dan kan dat geweigerd worden, maar als het een waardebon is die voor het hele assortiment geldt en dat assortiment omvat weer andere cadeaubonnen, dan kun je het zeker proberen. De winkel heeft het geld voor die bon al gehad, dus je zou dat naar believen ook weer in die winkel moeten kunnen besteden, ook als dat aan een nieuwe cadeaubon of waardebon of tegoedbon is.
Inruilen en je geld terugkrijgen kan in de regel niet.
Ze zullen er vermoedelijk hooguit een beetje vreemd van opkijken. Vraag het voor de zekerheid van tevoren, want winkels weigeren ook wel eens dingen zonder gegronde reden, puur omdat ze niet meteen weten wat ze er mee aan moeten.

En anders is dit misschien nog een oplossing :
http://slimwinkelen.com/?catID=11

Kun je met het geld weer wat anders kopen.