Wat nou als je niet kunt betalen bij de kapper en je bent al geholpen?

Niet dat dit me gebeurd is, maar ik vraag me wel eens vaker af hoe een kapsalon zou handelen als de klant na afloop niet kan betalen. Komt de politie er dan bij of moeten ze hun rijbewijs achterlaten? Krijgen ze een acceptgiro mee naar huis? Ik vraag het me echt af!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
1.9K
ronron1212
9 jaar geleden
accept heeft de kapper echt niet liggen.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
en je rijbewijs heb je nodig als je de deur uitgaat
liveisgreat
9 jaar geleden
je krijgt een dienst, en moet er nadien pas voor betalen, dat is zoals ook bij restaurants. In restaurants laten ze je in sommige Belgische steden hiervoor al op voorhand betalen, wat niet altijd in dank wordt afgenomen, in kappers tot hiertoe nog niet bij mijn weten.
Ik heb het zelf al bij mijn kapster meegemaakt dat ik al te laat was om nog eerst naar bancontact te gaan, en vroeg of ik dit nadien mocht doen. het was geen probleem, ik ga er al jaren.
Ze vertelde mee toen dat ze het al enkele keren heeft meegemaakt dat iemand haar haar liet kappen en dan geen geld bleek bij te hebben. Ze laat deze mensen dan toe om even geld te gaan halen, ze moeten niks achterlaten. De meesten komen terug. Sommigen komen niet terug, maar het is zo sporadisch dat ze iets heeft van "tja,pech".
Maar bij andere kappers kan het natuurlijk zijn dat ze wél meteen de politie bellen, zeker als het geen bekende klanten zijn. De vraag is echter of het het waard is :heel wat poeha en tijdverlies plus in vele gevallen krijg je je geld dan toch niet omdat de mensen bv. onbemiddeld zijn of er iets anders aan de hand is waardoor ze niet kunnen betalen. Een rechtszaak inspannen voor pakweg 50 € is al bij al ook wat te gek....

Antwoorden (2)

In overleg tussen kapper en klant zal dan een oplossing (moeten) worden gevonden.

Alleen als iemand met opzet weigert te betalen zal de politie worden gebeld.
9 jaar geleden
Bij geen opzet en bekende zegt men kom je straks even terug ! Zonder iets te vragen bij een onbekende vraag je een legitimatie en die hou je tot ze terug zijn met het geld . Of je vraagt andere borg . Vertrouwen we het niet dan direct de politie waarschuwen . Ja en dat maak je ook echt soms mee dus zo'n opzet situatie zelden maar toch .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
snap de min niet dus een plus er bij
Antoni
9 jaar geleden
Ik vind het een rommelig en daarom onduidelijk antwoord. Daarom de min.
ronron1212
9 jaar geleden
kan je vinden maar het is een goed antwoord en geen min waard.
Antoni
9 jaar geleden
Ook doet kapperkort alsof er een standaardprocedure is voor dit soort gevallen. Die is er helemaal niet. Een kapper zal namelijk per situatie besluiten wat hij en de klant het beste kunnen doen om het probleem op te lossen, zoals ik in mijn antwoord heb aangegeven. De oplossing is dus afhankelijk van iedere specifieke situatie.
ronron1212
9 jaar geleden
Het is een lastig probleem dat elke kapper op zijn eigen manier zal oplossen wat kapperkort doe is een antwoord geven op de mogelijkheden. Niet iedereen is zo goed in antwoorden geven als jij en daarop moet je ze ook niet beoordelen.
Antoni
9 jaar geleden
Veel dank voor je mooie compliment! De vorm van een antwoord draagt ook bij aan de kwaliteit en de begrijpelijkheid van een antwoord, vind ik. Daar beoordeel ik ook op, net als op de inhoud.
ronron1212
9 jaar geleden
Antoni beoordeel iets lichter je kan niet iedereen met je zelf vergelijken. Kijk of iemand kennis geeft die niet alleen van internet komt en gewoon gekopieerd is.
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor je advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Antoni jammer dat je mijn Antw als rommelig ervaart . Ik heb geprobeerd naar eer en geweten maar vooral uit persoonlijke ervaring ( en ) hoe men zulke situaties oplost . Ja ik zeg niet dat alle kappers het zo zouden oplossen het zit hem in de locatie een buurt salon vergt een andere aanpak dan in een centrum zaak met veel passanten . Mijn ervaring is nooit compleet maar ik spreek uit 45 jaar ervaring en het werken en ondernemen in 7 landen op veel diverse locaties en steden . Ja met vele honderden ( duizenden ) collega's die aan mij zijn voorbij getrokken en ja vele afreken procedures die aan de tijd's geest en locatie zijn of worden aan gepast . Tja wat jij op internet oplepelt vind ik weer niet zo interessant misschien heb je een mooie stijl :) maar ik vind dat je kinderlijk reageert . Op een door mij eerlijk bedoeld antwoord . Maar dat is natuurlijk mijn subjectieve mening . Ja ik heb deze situatie aan de kassa vaker meegemaakt een wil ik met je delen . Een zeer opvallende dame laat alles met haar haar doen( ze kwam vaker ,) bij de kassa zegt ze geef met dit en dat enz dan zegt even m'n tas uit de auto pakken die notabene voor de deur staat ! Ze stapt in haar auto met tas met spullen in een glanzende sport auto en is weg !!! Vijf jaar later krijg ik toch ( de zaak ) het bedrag van haar wat ze is inmiddels weer klant . Zo zie je de werkelijkheid kan bizar zijn .
Antoni
9 jaar geleden
Veel dank voor je reactie. Dat waardeer ik zeer. Ronron1212 vroeg om een uitleg bij het duimpje omlaag. Die heb ik toen gegeven, vooral voor hem. Dat je het niet met mij eens bent, is natuurlijk te begrijpen. Misschien zien je antwoorden er op de website vaak rommelig uit omdat je met een iPhone antwoordt. Ik weet het allemaal niet. Als je ervoor kan zorgen dat ze minder rommelig worden, zou ik dat erg waarderen! Dan worden ze beter leesbaar en geef ik misschien ook eens een plus! Dat je je eigen ervaringen gebruikt bij je antwoorden, daar heb ik geen probleem mee. Iedereen die antwoorden geeft, gebruikt zijn eigen ervaring(en).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een betaling van een kapper is een burgerlijke zaak. Daarvoor kan de politie niet optreden.