Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriendin jat altijd uit de albert heijn wat kan ik doen zodat ze aangepakt wordt?

Dit is al 2 jaar gaande en elke keer belooft ze te stoppen maar daar is niks van gebeurd. En met jatten bedoel ik geen zakje snoep van 2 euro of zo maar wel gewoon spullen waard van 50 euro bijna elke dag. Ik heb niet tegen der gezegd dat ik haar zou verraden maar het moet nu echt stoppen. Moet ik naar de AH filiaal gaan en haar foto laten zien en vertellen dat ze moeten oppassen of zo?
Geen idee of dit in de goede categorie zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het lijkt redelijk duidelijk dat je met haar niet zo goed in gesprek kan gaan omdat ze wel belooft te stoppen maar dat niet doet.
Je kunt het nog één keer proberen en zeggen dat je over een week naar de AH gaat om hen te waarschuwen. Mocht het dan nog door gaan ga je naar het filiaal toe waar ze altijd steelt en waarschuw je ze inderdaad voor je vriendin.
Ik denk dat zij niets kunnen beginnen wanneer iemand 'zomaar' een ander beschuldigt terwijl de AH-medewerkers zelf niets hebben gezien. Dus dat je een foto mee wilt nemen lijkt me een erg goed idee, dan heb jij het verteld en is het de beurt aan de AH om daar wat mee te doen.
Mocht het dan alsnog doorgaan kan je wellicht nog eens naar de AH gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was ik van plan dat van foto meenemen. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt! Dank je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt er op dat je vriendin een probleem heeft en dat ze niet zomaar gaat stoppen. Sluit me aan bij LimaWhiskey. Misschien dat als ze weet dat ze bij de AH op haar letten al genoeg stok achter de deur is om te stoppen. En anders misschien een veroordeling bij de rechter. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze weet dat die AH haar foto heeft, gaat ze naar een andere. Het is héél moeilijk om je eigen vriendin op haar bek te laten gaan, maar je moet haar niet waarschuwen. En misschien lijdt ze wel aan kleptomanie. Daar kan ze niks aan doen, maar ze heeft dan wel professionele hulp nodig.
Ivana
11 jaar geleden
Ik ben het met Gesp eens, ze zal kleptomane zijn. Dat vereist meer dan alleen een bestraffing voordat ze er mee ophoudt. Dan heeft ze professionele hulp nodig.
SimonV
11 jaar geleden
Er staan heel wat AH's in Nederland. Als je vriendin uit de ene AH geweerd wordt, zoekt ze wel een andere.
SimonV
11 jaar geleden
Kleptomanie ziet er wat anders uit:
Kleptomanen stelen voorwerpen niet om persoonlijk gewin of voor persoonlijk gebruik van de gestolen voorwerpen, maar meer om de spanning tijdens het stelen en de opluchting als het is gelukt. Mensen die aan kleptomanie lijden stelen dan ook geregeld kleine dingen die vrijwel geen waarde hebben, zoals pennen, paperclips en kleine stukken speelgoed. Dit onderscheidt kleptomanen van “gewone” dieven, die doorgaans stelen voor de winst en dus gericht dure spullen uitzoeken. Het merendeel van de kleptomanen ontwikkelt een sterke voorkeur voor een bepaald type voorwerp.
Er is bij kleptomanie doorgaans geen sprake van woede of wraak en het is geen gevolg van een waan of hallucinatie. Vaak wordt het gestolen voorwerp direct weer weggegooid of opgedronken. Er zijn zelfs gevallen waarbij kleptomanen zich niet bewust zijn van het feit dat ze dingen stelen, tot een later tijdstip. Bij hen is het stelen dus een onbewuste reflex.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleptomanie
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Je kan haar altijd zelf aanhouden :-)
Burger arrest, bij een heterdaad of terstond erna. Maar ik snap dat je dat niet wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wel het beste wat ik kan doen. Met haar praten kan niet, want ze spoort niet(sorry dat ik het zo zeg) ze neemt niks serieus en vindt het alleen maar grappig. Een psychiater bezoekt ze al maar dat neemt ze ook niet serieus....

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp dat je haar wilt aangeven bij de Albert Heijn, maar ik zou eerst met haar proberen te praten. Een goed gesprek met haar hebben over waarom ze dit doet en haar duidelijk maken dat dit echt niet zo door moet gaan. Iemand die altijd steelt ziet waarschijnlijk niet in hoe ernstig dit is. Als jij haar aan zou geven is dat voor haar lijkt mij erg moeilijk om te verwerken omdat jij haar vriendin bent. Kun je haar niet overhalen om er met een psychiater (of zo iets )over te praten? Als ze haar fout zelf inziet lijkt me dit net zo goed of misschien wel beter dan dat ze wordt aangegeven door iemand die ze vertrouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing