Ik heb nog twee cadeaubonnen van Dreamland ter waarde van 50 Euro, maar ze zijn vervallen in november 2013. Kan ik nog iets doen ?

Het gaat in totaal om 100 Euro. Kan ik echt niets doen ? Datum veranderen zal waarschijnlijk niet pakken .... niet echt eerlijk maar ja .... is er een andere oplossing.

10 jaar geleden
in: Winkelen
5.2K
Antoni
10 jaar geleden
De datum veranderen is fraude, dat begrijp je ook wel! Op deze site http://blog.iusmentis.com/2009/01/21/hoe-lang-moet-een-kadobon-geldig-zijn/ vond ik een bericht van ene Mrtn van 21 januari 2009: "Mijn collega heeft laatst vervallen bonnen van de Blokker gewoon kunnen omruilen… Het ging om 50 euro aan bonnen die hij heeft opgestuurd (naar het hoofdkantoor meen ik) waarna er netjes een paar nieuwe bonnen terugkwamen.". Misschien is dat ook een idee voor jou? Ik zou persoonlijk overigens wel van tevoren hierover informeren bij het hoofdkantoor! En eerst natuurlijk gewoon proberen in te leveren bij een winkel. Sommige winkeliers zullen de bon misschien gewoon aannemen, al hoeven ze dat niet doen.
Antoni
10 jaar geleden
Op http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/hulp-bij/detail/article/consumententip-de-houdbaarheid-van-cadeaubonnen/ staat iets vergelijkbaars: "Het kan (...) zijn dat jouw cadeaubon na verloop van tijd officieel niet meer geldig is. Toch doe je er goed aan de bon dan niet meteen weg te gooien, maar alsnog naar de winkel te gaan of contact op te nemen met de klantenservice. Soms zijn bedrijven alsnog bereid de cadeaubon in te nemen.".
rubia
10 jaar geleden
Merciekes, ik ga dit proberen.
Ivana
10 jaar geleden
Een tas van RADAR meenemen.;)

Antwoorden (1)

Je kan je het beste wenden tot de klantendienst/dienst na verkoop van Dreamland, maar bij de FAQ's op de website staat te lezen dat je geschenkkaarten niet kan omruilen of kunnen worden terugbetaald. Zoals ik al zei neem je best contact op met de klantendienst op het nummer 02 363 56 56 (van maandag tot vrijdag, van 8.30 u tot 18 u, op zaterdag van 9 tot 17 u)

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, de datum veranderen is onmogelijk. Als een geschenkkaart gekocht wordt dan wordt deze meteen geregistreerd in een systeem die de kaart de dag nadien activeert. Vanaf dat moment is de kaart één jaar geldig.