Stel ik koop een tablet via bol.ocm, hoe zit dat met garantie?

Ik bedoel, als ik hem bij Media Markt koopt en er gebeurt wat, kan ik naar de winkel gaan en mijn verhaal doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mocht een product kapot gaan dan neem je contact op met de webwinkel. De webwinkel verwijst je vaak meteen door naar de fabrikant die het product heeft geproduceerd. De koper moet op deze manier zelf contact opnemen met de fabrikant op het probleem op te lossen. De ene fabrikant is hier makkelijker in dan de andere. De koper moet zorgdragen voor de verzending naar de fabrikant zodat deze het product kan bekijken. De fabrikant beoordeelt wat er aan de hand is en of het binnen de fabrikantsgarantie valt. Is dit het geval is er niks aan de hand je krijgt een nieuw product toegestuurd of de oude wordt kosteloos gerepareerd. Dit proces duurt veel langer omdat de fabrikant meestal niet in Nederland gevestigd is. Mocht de fabrikant beslissen dat het niet om een fabrieksfout gaat kan de fabrikant tegen betaling het product voor je repareren. De koper moet de reparatie zelf betalen dan wel eerst voorschieten. Dit verschilt per webwinkel ook al valt het gebrek in de garantieperiode. De webwinkel vertelt je dat die sneller gaat dan dat de webwinkel het product naar de fabrikant moet sturen. De webwinkel heeft het product aan jou verkocht en is en blijft het eerste aanspreekpunt voor jou als klant. De webwinkel moet dit voor je oplossen.

Bronnen:
http://www.leerwiki.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100