Zijn de mensen tegenwoordige minder hygiensche?

ik merk op dat er veel mensen slecht ruiken naar zweet van een paar dagen, ofwel is het mijn neus zeer goed ontwikkeld dat ik dat zogoed opvang.

Ik weet ook wel dat iederemens zweet (ik ook) maar het is tussen zweten pas en zweten van een paar uren of dagen toch wel een verschil vindt.

het is soms van mensen die ik het niet verwachtte

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (9)

Bij mijn weten niet.

Misschien ben jij zelf hogere eisen gaan stellen aan je eigen hygiene en valt het je daardoor op dat anderen minder op hun lichaamsgeur letten.

Ik merk dat er mensen rondlopen die 's ochtends niet douchen, hetgeen een sterkere lichaamsgeur met zich mee brengt. Maar een keer per dag wassen is ruim voldoende hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet dat de mens minder hygiënisch wordt, ik denk dat de mensen tegenwoordig sneller "onfris"ruiken omdat er meer kruiden worden gebruikt om het eten mee te bereiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nog echt wel mensen en kinderen die ongewassen de deur uitgaan. Of dat ze gaan douchen voor het slapen en kunnen ze de volgende ochtend zo de deur weer uit.
Ze staan regelmatig in de winkel terwijl je staat te wachten in de rij. Dus heel erg herkenbaar je vraag. Een deodorant zou al helpen. Maar ik denk niet dat dit van tegenwoordig is want het is altijd al zo geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat merendeel van de Nederlandse mensen best hygiensch is. Het komt mij meer over dat jij gevoeliger bent voor geurtjes. Ik heb dat ook wel. Daarnaast heb ik ook dagen dat ik steeds een zelfde geur denk te ruiken zoals bv wietlucht of pindakaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn over het algemeen wel hygiënischer geworden. Vroeger waren er nog geen douches en werd er maar 1x per week gebaad. Deodorant was er nog niet of sporadisch.

Je hebt altijd een slag mensen die het niet interesseert of ze wel of niet verzorgd zijn en er is een groep mensen die een hekel hebben aan het gebruiken van deodorant of zeggen daar niet tegen te kunnen. Dat ze daarmee overlast bezorgen laten ze niet zo tot zich doordringen lijkt mij, anders zou je er toch wat op verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruiken is niet onhygiënisch hoor... Zweet niet, en de rest ook niet...

Het is reclamejongswerk dat je het niet mag ruiken... Eerst zeggen ze dat je het niet mag ruiken en dan komen ze met een product...

Eerst zeggen ze dat lichaamsbeharing niet mag en dan krijg je een hele ontharingswereld...

Hoe dom moet je zijn om dat niet te doorzien en eraan mee te doen? Dat is dan de vraag die ik mij stel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je misschien gestopt met roken ? Dat heb ik ooit ook 'één keer geprobeerd, maar alles en iedereen ging ZO vreselijk stinken , dat ik daar maar snel weer mee gstopt ben. Met dat stoppen.
Ik ben namelijk overgevoelig voor geuren (vooral teveel parfum / deodorant / luchtverfrissers kan ik héél slecht tegen) , dus alles wat dat iets minder maakt is welkom.

Trouwens, persoonlijk vind ik een basis lichaamsgeur of vers zweet niet per definitie vies. Pas als het oud is gaat het stinken. Maar als je niet-zwaargeparfumeerde mensen op meer dan een halve meter afstand goed ruikt, heb je gewoon een extreem goede neus.

Ik ruik het ook altijd meteen als er ergens een hond in huis is (geweest) , maar :bloos: ook mensen met...incontinentieprobleempjes (meer vrouwen dan je denkt) haal ik er in een gesloten ruimte vaak wel uit. Lastig, maarja, ik heb het mijn hele leven al dus ik weet niet beter. Maar ik hoef niet te gaan werken op een plek waar heel veel mensen langskomen, nee. Dat is niet vol te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen juist hygiënischer worden. Tegenwoordig kom ik maximaal eens per week iemand tegen die naar zweet stinkt, want ruiken dat vindt ik en te milde benaming voor deze geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook komt door de kleding van tegenwoordig.
Ik koop soms een heel leuk shirtje oid die ik vervolgens niet aantrek omdat ik, na een halve dag dragen, naar zweet ruik.