Hasj en wiet. Soms ook wietproducten, zoals spacecake. Verder hebben sommige winkels ook nog rokersbenodigdheden, zoals pijpen, grinders etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
spacecake mogen coffeeshops volgens de wet niet meer verkopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, dat wist ik niet. Heb je daar misschien een bron bij, niet dat ik je niet vertrouw, ik zou zelf graag weten wat de onderbouwingen en overwegingen daarvan zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, ik heb het even uitgezocht en je hebt gedeeltelijk gelijk volgens het artikel wat ik hieronder zal zetten. Het ligt aan de bereidingswijze van de cake of het wel of niet illegaal is (de spacecake zelf). Wanneer de plantresten uit het beslag zijn gefilterd is de cake illegaal, want de stof THC staat op lijst 1 van de opiumwet. Wiet en hasj daarentegen staan op lijst twee van de opiumwet en zijn dus softdrugs, dus een spacecake met daarin plantaardig materiaal is wél legaal en spacecake waar het plantaardig materiaal níet uit is gefilterd is niet legaal. http://www.essensie.nl/index.php/opinie/columnisten/mrveldman/58-de-zaak-spacecake
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is weer zo'n mooie Neerlandse regel. Je kunt dus ook spacecake maken van pure THC en er later plantmateriaal van een vrouwelijke cannabisplant (THC-loos) er doorheen mikken. Dan wordt hij opeens legaal :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vrouwelijke cannabis planten produceren juist thc, de mannelijke een stuk minder.
Op internet staat dat sinds 2020 ook coke te koop is in Amsterdam als proef 70 euro per gram