Waarom zijn sommige winkels erop tegen dat je fotografeert in hun winkels?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat ze bang zijn dat je ideen steelt. Zij hebben niet graag dat je de prijs fotografeert om dan te vergelijken met andere winkels. Mensen die foto's nemen kopen niets Robby BB

Naast het fotograferen van prijzen zijn er winkels waar het niet mag vanwege de veiligheid. Het kan namelijk ook zijn dat je foto's maakt van de plekken waar camera's en dergelijke hangen, waarna je die kunt ontwijken bij een overval of inbraak. Zeker in elektronicawinkels, banken en juweliers is dit de voornaamste reden en niet de prijsvergelijking.

Het niet mogen fotograferen in een winkel heeft drie redenen, Schending van de privacy van de winkelier, personeel en klanten. Verbergen van misstanden. Het voorbereiden van een diefstal / kraak. Het fabeltje van prijsvergelijking kan meteen naar het fabeltjesland verwezen worden, naast fotograferen is het noteren van de prijzen ook mogelijk, iets wat de supermarkten onderling doen, dagelijks gaan er een aantal personeelsleden van Jumbo op bezoek bij Albert Hein en omgekeerd om de prijsverschillen te controleren.

Toen ik mijn eerste digitale camera (jaren geleden) had mocht ik bij Ikea daar niet mee fotograferen. Het ging om het design, ontwerp en uitvoering. Tegenwoordig fotografeert iedereen bij Ikea. Nog steeds kan dat bij een winkel, zeker een design-winkel, de reden zijn. Ik maak regelmatig foto's in winkels via mijn mobiele telefoon van prijs of één artikel. Zo lang je dus niet het hele interieur vast legt, met alle veiligheidscamera's en gezichten van mensen zul je tegenwoordig weinig problemen ondervinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100