wat doet TNT met pakketjes die niet aankomen?

Soms hoor ik over pakketjes die verzonden worden, maar niet aankomen. Wat doet TNT daarmee en wat is meestal de reden van niet bezorgen?

Toegevoegd na 2 dagen:
De antwoorden zijn leuk, maar geven me nog geen inzicht in waar de pakketjes blijven. Er zullen ongetwijfeld ook pakketjes van de band gehaald worden waar iets mee aan de hand lijkt te zijn. Is daar bij TNT een afdeling voor? Ik zie mensen voor me die spannende pakketjes openmaken....

11 jaar geleden
in: Winkelen
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die verdelen ze onder de werknemers, die hebben wel een extraatje verdiend soms.

Het beste antwoord

Soms worden briefstukken simpelweg bij het verkeerde adres naar binnen gegooid door een slapende postbode (Ohnee, moet nu eigenlijk Postbezorger zeggen). Als je buren hebt die dit niet naar de geadresseerde brengen is het dus weg. Je wilt niet weten hoevaak ik verkeerde post krijg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er werken nog steeds gewoon postBODES hoor. Verder: ben jij altijd de hele dag helder, als je 450x een brievenbus vol moet gooien maak jij nooit eens een foutje? Natuurlijk niet... Als iedereen nou eens zijn huisnummer OP de brievenbus plakte zou al heel wat schelen. Er zijn teveel mensen waar je moet zoeken naar huisnummers. Vroeger deden postbodes dit ook maar de vrouw was de hele dag thuis en nam het pakje of de brief gewoon even mee naar de buuf voor een bakkie. Omdat de hele maatschappij veranderd is en men schijt heeft aan de buren doet niet iedereen dit meer en opeens krijgt de postbezorger de schuld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus: plak eens een sticker op je brievenbus met straatnaam en huisnummer en kijk eens of het nog steeds zo vaak verkeerd gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow rustig hoor, ik wil niemand kwetsen. Ik deel hierboven gewoon mijn ervaringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil je er alleen even op wijzen dat je niet hoeft te slapen om eens een foutje te maken en dat er ook nog gewoon postbodes werken. Verder is het gewoon zo dat de maatschappij veranderd is maar de postbezorger (ik werk er al bijna 9 jaar) nog steeds de schuld krijgt. Alsof een bode nooit een foutje maakt! Nou die bodes sorteren mijn post en dat is vaak de reden van mijn fouten. Ik moet de fouten goed maken in weer en wind terwijl zij ze maken al zittende met muziek op kamertemperatuur maar ik krijg de schuld. Verder als het zo vaak fout gaat: elke keer opnieuw klagen. Klachten komen echt tot aan de postbezorger door hoor!
pinnetje
11 jaar geleden
goeie tip van dat huisnummer op de brievenbus. Heb ik gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Pinnetje, dat werkt bij mij ook het beste en bij de lastigste brievenbus in ons hele dorp (een huis wat gedraaid staat maar het huisnummer zou ook in de andere straat passen op die volgorde) heeft dus inderdaad straat EN nummer OP de brievenbus staan.
pinnetje
11 jaar geleden
er was eigenlijk geen beste antwoord. Dit kwam het meest in de richting...

Andere antwoorden (2)

Het adres kan niet bestaan en als dan ook nog eens de afzender er niet op staat of niet meer leesbaar is (mensen vergeten wel eens dat sommige stiften vlekken in de regen) dan is het pakketje onbestelbaar. PostNl kan het dan nog wel open maken om te zien of daar ergens een adres op staat en anders slaan ze het een poosje op. Op zich komt dit weinig voor omdat je een pakketje moet afgeven bij een balie en dan komt er een sticker op met alle gegevens. Dit kan wel zo gaan bij pakketjes die wel in de brievenbus passen.

Pakketjes kunnen ook gestolen worden uit fietstassen, verkeerd bezorgd worden (en degene die de deur open deed of een pakketje op de mat vindt gooit het weg of houdt het zelf) of gewoon zoek raken in het proces maar dan komen ze vaak na een poosje wel weer boven (een dunne enveloppe in een zak kan zo natuurlijk wel weken onderop liggen).

Ja, er werken rotte appels bij de post, zoals bij elk bedrijf dus soms zal er wel eens wat verdwijnen maar meestal zijn er andere redenen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Na je aanvulling: als er VERDACHTE pakketjes zijn worden die door de EOD opengemaakt, als er verder niets met het pakketje aan de hand is wordt dat niet van de band gehaald en open gemaakt. Waarom zouden ze? Alleen als ze geen adres meer kunnen lezen maken ze het open om te kijken of het nog ergens heen kan.

Ik heb wel eens levende dieren bezorgd in plastic bakjes in een veel te slecht afgesloten kartonnen envelopdoosje. Er kwam ook altijd zaagsel uit. Ik heb er over geklaagd en ze zijn het gaan uitzoeken, het was voer voor bepaalde exotische dieren maar je mag geen levende dieren versturen en al helemaal niet in zo'n slechte verpakking. Toen werd contact opgenomen met de verstuurder en de geadresseerde.

Wat voor soort pakjes bedoel je dan nu nog?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Pelle, wat gebeurd er als een pakje gejat word uit de fietstas?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gevalletje pech en politie bellen heer....
Als er een pakketje wordt aangeboden op een adres waar niemand thuis is, dan wordt aan de buren gevraagd of ze het willen aannemen. Doen deze buren dat en wordt het dan niet of niet op het goede adres bezorgd dan is het pakketje weg. Als afzenders niet thuis zijn, dan gaat het terug naar het postcentrum en wordt het de dag daarna of enkele dagen laten toch nog aangeboden. Soms verdwijnen ook wel brieven of pakketjes die worden gestolen en zo zijn er nog wel meer dingen denkbaar dat een brief of pakketje niet op de juiste tijd en plaats wordt bezorgd.

Toegevoegd na 1 dag:
Er zullen echt wel pakketjes verdwijnen waar de bezorger geen weet van heeft. Meld dit dan bij TNT evt. via het postkantoor of rechtstreeks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een postbode een pakketje bij buren achterlaat moet die postbode OOK een briefje bij het goede adres achterlaten. Die persoon kan dan met het briefje aanbellen bij die buren. Als de postbode dat briefje niet achterlaat zit de postbode dus fout.