Klopt het dat je echt de boodschappen gratis krijgt als je de vierde wachtende bent bij de jumbo?

Heeft iemand het al eens meegemaakt? Ik heb het namelijk nog nooit gezien of gehoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Het beste antwoord

Ja dit klopt, alleen de kassiere kan vaak niet zelf opletten en de klanten vergeten het.
Regels:
De klant die al geholpen wordt telt niet als wachtende klant.
Daarachter moeten 3 klanten staan, bij elke kassa die open is. (Als jij daar dus achter staat, ben je 4e wachtende, ofwel 5e klant die bij de kassa staat)
Bij elke kassa betekend dus dat als er bij een andere kassa maar 2 wachtende klanten staan, jij niet gratis je boodschappen krijgt.
Er moet minstens één kassa gesloten zijn.
Je moet gelijk roepen/melden dat je vierde wachtende bent, als je dat te laat zegt kunnen ze niet garanderen dat je het gratis krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je mag bovendien niet met zijn vijven samen gaan boodschappen doen, zodat je met zijn allen in de rij kan gaan staan, met de laatste met een grote kar met boodschappen.
Maar iemand die ik ken heeft het eens meegemaakt, dus het kan wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag wel, zolang zij maar iets kopen en je je houdt aan de rest van de regels ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn schoonzusje was laatst de 4e en had 50 euro aan boodschappen. En een collega had 5 euro. Het personeel zei het beide keren uitzichzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan was dat goed personeel, maar tegenwoordig kun je daar niet van op aan of ze zeggen stiekem niks, dus ook zelf opletten.

Andere antwoorden (2)

Ja als er bij alle kassas die open staan 3 mensen staan en je sluit in een van die rijen aan als vierde krijg je je boodschappen gratis. Heb het zelf al een keer gehad maar ook al een paar keer gezien.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt dit niet als je gewoon met 4 vrienden bent en gewoon allemaal bij 1 kassa gaat staan? En de 4de koopt gewoon heel veel en de andere 3 alleen een pakje kauwgom.
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee, het werkt alleen als bij ALLE kassa's als minimaal drie mensen in de rij staan. ronron1212, wie houdt bij dat er een vierde aansluit in de rij? Doet de kassière dat? Moet je dat als klant zelf doen? Is er een camerasysteem?
ronron1212
11 jaar geleden
Nee alle kassa's die open zijn daar moeten dan ook overal drie mensen in een rij staan anders gaat het niet op.
ronron1212
11 jaar geleden
Je kunt zelf de aandacht vragen hiervoor en soms reageren ze zelf direct.
Cryofiel
11 jaar geleden
Wat is trouwens de definitie van 'rij'? Als er één iemand aan het betalen is, daar achter staan twee wachtenden, en dan kom jij - ben jij dan de derde of de vierde in de rij?
ronron1212
11 jaar geleden
3 is drie betalend en twee er achter is volgende vier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De klant die al geholpen wordt telt niet mee. Dus er staat 1 in te laden, 3 te wachten, bij elke kassa die open is. Degene die achter die 3 (dus eigenlijk 4) aansluit krijgt boodschappen gratis (zelf roepen vaak) MITS er een gesloten kassa is. Als alle kassa's open zijn geldt dit niet.
Ben daar werkzaam geweest. Vroeger hadden wij een bel rond de 4e wachtende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is alleen als níet alle kassa's open zijn. Ze houden het goed in de gaten zelf en openen op tijd een kassa.
ronron1212
11 jaar geleden
nelly wat zeg als bij alle kassa's drie mensen in rij staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als alle kassa's open zijn, dan telt het niet meer.
Mijn zoon werkt bij de Jumbo heb het even Het gaat om 'wachtende' dus niet degene wiens boodschappen gescand worden, die wacht namelijk niet die wordt geholpen.
Staan er twee mensen te wachten wordt je door het personeel alvast verwezen naar de 'lege' kassa en wordt er een collega geroepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar die kassa is dan niet officieel open.
Net zoals die spelregeltjes van ergens goedkoper, dan gratis..
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij onze Jumbo is het weer anders.
De klant die word geholpen telt niet mee.
De klant die staat te laden telt wel, dan de 2 die er achter staan tellen ook mee, als jij dan komt ben jij nummer 4 en jij krijgt de boodschappen gratis. Maar dan moet er dus bij elke kassa die open is zo veel klanten staan (of meer) Het geld niet tussen bepaalde tijden, of als alle kassa's al open zijn.
Of wanneer er een defecte kassa is. Bij onze Jumbo staat altijd een Defect bordje op een kassa ;-) Elke dag weer. Er stond eerst een bel die je kon luiden, maar die is weg gehaald.
Het klopt inderdaad en anders zouden ze er ook niet mee mogen adverteren. Ik had het eens zelf toen zei ik tegen mijn moeder: 'mam we zijn vierde in de rij' en meteen riep iedereen: 'ja dat moet je roepen' je moet dan trouwens nog wel alles 'afrekenen' enzo maar dat is waarschijnlijk voor de inventaris. Hadden we toch mooi 150 euro uitgespaard