Wat gebeurt er met mijn cadeaubon als de zaak stopt?

zaak stopt, maar heb nog een cadeaubon. wat nu???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
11.1K

Antwoorden (4)

Als die bon alleen bij die ene zaak geldig is, dan snel inwisselen voordat de zaak gestopt is. Als er nog andere filialen van dat bedrijf zijn, kun je ook daar terecht.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weer zo'n flauwe min, van iemand die het niet motiveert, antwoord is gewoon goed. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een prima antwoord.
Ik ben bang dat u niet veel kunt doen in een dergelijke geval. In het geval van een faillissement zou u zich kunnen wenden tot de curator die het faillissement afhandelt. Bij hem zou u een vordering in kunnen stellen.

Het probleem is echter dat bij een faillissement de Belastingdienst en de banken voorrang hebben wanneer de 'koek' verdeeld wordt. In veel gevallen blijft er maar erg weinig over voor klanten, leveranciers en andere schuldeisers.

U kunt het altijd proberen, maar nogmaals, de kans dat u als 'kleine' schuldeiser iets terug krijgt is erg klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien is dit behoorlijk omslachtig als het een gering bedrag is 10 - 50 euro. Je moet een hele procedure doorlopen. Gewoon naar de winkel rennen zolang die nog bestaat.
Dat is afhankelijk van een aantal factoren, wat je eventueel kan doen;
- Of er een einddatum op je cadeaubon staat en al is verlopen, verliest het de waarde.
- Of de zaak failliet gaat (dan heb je geen schijn van kans)
- Of de zaak stopt om andere redenen (vaak kun je dan de cadeaubon nog besteden en/of geld terug krijgen)
- Eventueel bij andere filialen besteden, als dat mogelijk is
- Opletten op acties die verlopen cadeaubonnen alsnog innemen, maar dan als kortingsbon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ofwel
onmiddellijk iets gaan kopen voor de waarde van die bon.

Ofwel
navragen of er nog andere winkels van dezelfde eigenaar zijn waar je die bon later kan inruilen.

Ofwel
vragen of je het bedrag van de bon cash kan uitbetaald krijgen.

Ofwel
iemand anders aanspreken die de bon wenst over te kopen om er nu direct iets mee te komen. Dit ingeval jij niet direct iets nodig hebt uit die zaak.

Ofwel
vrede hebben met het feit dat jouw bon een museumstuk zal worden ;-)

Anyway, Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bon verkopen is een beetje flauw. Die winkel kan van de één op andere dag dichtgaan, dat zie je vaker bij faillisementen. Contant uitbetaald krijgen lijkt mij niet echt dat dat gebeurt, ze zijn al failliet. De rest van de tips vind ik
wél bruikbaar.