In Amerika kun je heel veel boodschappen doen voor enkele dollars door coupons. Kan dit in Nederland ook? Zo ja, hoe doe je dit het beste?

Hoe kun je dit voorbereiden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
8K

Het beste antwoord

Nee, in Nederland is dat niet mogelijk.
In Amerika is het namelijk mogelijk om korting op korting op korting te stapelen, waardoor je in extreme gevallen zelfs geld terúg kunt krijgen op de aanschaf van artikelen, In Nederland zijn acties per definitie "niet geldig in combinatie met andere acties", en kun je dus nooit zulke belachelijke kortingen bedingen.

Daarbij moet je bedenken dat de coupons in kwestie vaak vergeven worden als een soort 'sociale steun' (niet allemaal, hoor) als aanvulling op de bijstand. Dat systeem kennen we hier helemaal niet. En deze bonnen zorgen vaak voor de grootste korting, en zijn - belachelijk genoeg - overdraagbaar. Daarnaast zijn de bonnen primair bedoeld om klanten te lokken naar / verbinden aan een bepaalde winkel, en zijn ze niet onverdeeld blij met de mensen die er misbruik van maken door hele dagen (!) bezig te zijn met het hamsteren, printen en vermeerderen van coupons om de winkel gratis leeg te halen. Uiteindelijk betalen natuurlijk de normale klanten daarvoor.

Zou je op die manier je boodschappen willen doen, dan moet je wel bedenken dat het geen kwestie is van een bonnetje uit de krant knippen, maar een bijna fulltime-baan, waarbij je ook nog eens enorme opslagcapaciteit nodig hebt omdat het pas in echt grote hoeveelheden aantrekkelijk wordt.

Bovendien gaat het maar zelden of nooit om dingen die je echt nodig hebt voor je dagelijks levensonderhoud, maar veelal om snoep, snacks en extra's. Echt gratis (gezond) leven kun je er dus ook niet van. Maar goed, in Nederland - wat zeg ik, in de HELE wereld met uitzondering van de VS - is 'extreme couponing' gewoon niet mogelijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
Voorbeeldje : neem een fles shampoo van een euro.
De winkel geeft een bon voor 50 cent korting per fles.
De fabrikant geeft een bon uit van 2 halen 1 betalen
Tegelijkertijd geeft de winkel een korting van 10 % op alle boodschappen.
En er loopt standaard een actie 'hoe meer hoe goedkoper' (zoals wij kennen van de Nettorama) waarbij je altijd op 3 stuks 20 % korting krijgt.
van de winkel krijgt oor elk tasje dat je zelf meebrengt.

Nu kun je het sommetje maken

100 flessen is 100 euro.
Met de bon van de winkel : 50 euro korting
Met de bon van de fabrikant gaat er nog eens 50 x 1 euro af (0 euro)
Dan krijg je 20 % korting op elke fles door de '" 3 stuks is goedkoper", dus op de eerste 99 flessen komt 19,80 euro korting
En zo levert de aanschaf van 100 flessen je 33 euro winst op.
Een belachelijke manier van rekenen, dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, want op de één of andere manier kun je daar kortingen stapelen en hier staat er altijd bij dat het niet geldig is in combinatie met andere kortingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer, is het hier wel mogelijk om doormiddel van aanbiedingen toch euros goedkoper te zijn per maand? Of scheelt dat niet zoveel?
Ritsuka
11 jaar geleden
Aanbiedingen goed in de gaten houden en dan veel ineens inslaan.
Hier in Nederland kun je vooral besparen op vaste lasten, telefoonabonnement goedkoper, wat trager en goedkoper internet nemen etc. Verwarming lager.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt wel op de markt kijken, vlak voordat ze weg gaan maken ze vaak vanalles goedkoper. Of groente/fruit dat al wat rijper is word vaak ook mer korting verkocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net wat Ritsuka zegt maar als je alle supermarkten in de gaten moet houden en voor alle boodschappen naar meerdere winkels wil gaan kost je dat heel veel tijd. Dan kun je beter een paar uurtjes gaan werken bij post.nl!
Ritsuka
11 jaar geleden
Wel goed voor je conditie, al dat fietsen naar supermarkten ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nou en OF het scheelt als je weet wat waar het goedkoopst is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk bij een supermarkt dus in dat opzicht is het niet zo erg haha
Het is niet mogelijk zoals daar. Maar als je goed uitkijkt kun je hier ook wel paar goeie koopjes doen ze. Zo heb ik op 2 jaar tijd nog maar 1 was product gekocht. Nl voor zwarte kledij. Al men andere producten heb ik allemaal gekregen of gewonnen of met bonnen ,..... Het kan hier dus ook, alleen veel minder aangezien onze bonnen niet met andere bonnen kunnen gebruikt worden! Wat wel jammer is natuurlijk! succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk ook eens bij www.gratis.nl daar kan je zien welke acties er zijn en kan je ook kortingsbonnen uitprinten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje! Ik zal er eens op gaan kijken.