Wat te doen als een internetboekwinkel (Tarabooks Capelle aan den IJssel) niet levert?

Netjes betaald, zelfs nog een opdrachtbevestiging ontvangen van hen, geen boeken. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Wie weet raad? Is er een instantie waar je dit soort klachten kunt melden of een manier om achter de reden te komen? Helaas zag ik pas later de slechte reviews van dit bedrijf. En helaas niet betaald met creditcard, dus geen geld terug via de bank. Website nog steeds gewoon bereikbaar enz. Als de dame die eigenaresse is van dit bedrijf het moeilijk heeft hoop ik maar dat ze blij is met mijn "gift". Toch zou ik liever deze vrouw helpen haar winkeltje weer op de rit te krijgen, want het is gewoon zonde! .....en het allerliefst natuurlijk krijgen waar ik voor heb betaald. Ik wacht reacties graag af. x

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
Antoni
11 jaar geleden
"En helaas niet betaald met creditcard, dus geen geld terug via de bank." Ik vind dit een vreemde opmerking! Je kan toch met je bank overleggen om het geld terug te krijgen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik gedaan, maar als je zelf de opdracht geeft via Ideal gaat dit kennelijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zelf iets koopt via internet dan ben je zelf verantwoordelijk. Met je creditcard heb je wel aankoopgarantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Degene die een webwinkel op internet heeft is verantwoordelijk. Kathlyn vindt wsl dat deze praktijken kunnen? Niet van deze tijd meid.

Het beste antwoord

Ik vrees dat je hier met een oplichter te maken hebt. Ik zou je vooral niet schuldig voelen over het 'op de rit krijgen' van haar winkel. Daar is zij zelf verantwoordelijk voor.

Normaal gesproken zou je eerst een ingebrekestelling moeten versturen etc. maar aangezien jij redelijkerwijs mag vermoeden dat zij niet zal kunnen leveren zou ik jou adviseren om direct aangifte te doen aangezien je haar ook niet kan bereiken.

Als er überhaupt iets mee wordt gedaan kan het wel maanden, al dan niet langer duren voordat jij je geld terug hebt. Desalniettemin zou ik vooralsnog aangifte doen. Je hebt ervoor betaald met je zuurverdiende centjes.

Toegevoegd na 1 week:
Als je ooit nog via een rechter je geld terug wilt krijgen moet je deze winkel in verzuim stellen. Dus een brief sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gewoon aangifte doen.

Andere antwoorden (2)

Stuur een aangetekende ingebrekestelling naar de winkel en eis levering of geld terug. Dat schrikt meestal wel een beetje af bij dat soort winkels, als ze dan nog niks leveren of geld terug storten kun je altijd nog besluiten om verdere stappen te nemen.

Toegevoegd na 3 uur:
Overigens is Tarabooks al sinds 2009 uitgeschreven uit het handelsregister. Ze zijn verder gegaan onder een andere naam, Topbooks. Dus ik zou daar even kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met een echte oplichter te maken hebt duurt deze procedure veel te lang. De vogel is dan al gesloten. Bij een ingebrekestelling moet je namelijk ook een redelijke termijn bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie heeft het over oplichting? Het is gewoon een webwinkel die niet levert, zoals zovele. In gebreke stellen is het enige wat je kan doen, want een aangifte heeft al helemaal nooit zin. Daar moeten ze "Meerdere" aangiften voor hebben om het in behandeling te nemen. Met andere woorden, als je wilt oplichten kun je dat makkelijk een paar keer doen zonder gevolgen.
Je zou eens langs kunnen gaan. Het huisadres van Tarabooks in Capelle aan den IJssel is eenvoudig op internet te vinden.

Als je gewoon vraagt het bestelde boek te mogen meenemen en je krijgt het mee, dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over de verzending. Als je het niet mee kan krijgen, kan je direct persoonlijk je geld terugvragen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Op internet is overigens ook een Tarabooks in Moordrecht te vinden.

Toegevoegd na 10 minuten:
https://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?site=inactive&handelsnaam=tarabooks&woonplaats=&kvknummer=

Toegevoegd na 14 minuten:
Tarabooks uit Moordrecht is tegenwoordig in bedrijf als Topbooks in Capelle aan den IJssel. De adresgegevens van die ik op internet vind van Tarabooks in Capelle aan den IJssel zijn gelijk aan die van Topbooks.

http://www.kvk.nl/zoek/?q=24469388&site=