Hoe laat IKEA de klanten terug komen, "klantenbinding"?

Dus, hoe krijgt IKEA het voor elkaar om de klanten keer op keer weer terug naar IKEA te laten komen. Een engelse term hier voor is "Customer retention".

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hotdogs combo :P Heel het gezin een broodje worst, drinken, gratis bijvullen voor 3,50.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een heel goedkoop ontbijtje

Het beste antwoord

Door het winkelen bij Ikea als een gezellig uitje te laten ervaren. Ontbijten voor 1 euro, kinderen lekker spelen, veel goedkope lokkertjes, goedkope ijsjes en hotdogs, extra voordelen voor Ikea Family-leden.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door unieke en betaalbare producten te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou als vaste klant van Ikea, kan ik je precies vertellen waarom ik daar altijd kom :-)

Mijn halve...bijna hele inboedel komt van de Ikea.

Toen ik ging samenwonen met mijn vriend, hadden we €5000 om onze hele inrichting van te doen. Nou ga dan eens naar een eijerkamp om een bankstel te kopen.

Ikea 2 persoons hoekbank, tevens 2 persoons slaapbank (we hebben geen logeerkamer, dus gasten slapen bij ons in de woonkamer) €399,-

Eettafel, massief hout €229,-

Bankje voor bij de tafel €79,-

2 Stoelen bij de tafel, met stoelhoes €136,-

Bureaustoel (koopjeshoek) €15,- (4 jaar later, zit er nu op)

Salontafel €49,-

2 computertafels (1 koopjeshoek ander nieuw) €18,-

2 matrassen, met 25 jaar garantie €180,- (1 ging stuk, we kregen meteen een nieuwe)

Ladekast (koopjeshoek) €60,-

Archiefkastje €59,-

Bokspring €200,-

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De prijs kwaliteitverhouding is goed. En als ik dan naar mijn ouders kijk, die een bank van €2000,- hebben staan, dan denk ik bij mezelf. Die bank zit echt niet lekkerder dan die van mij. Misschien gaat hij wel langer mee, maar ik bedenk me wel een paar jaar, voordat ik hem ga vervangen, omdat ik erop uitgekeken ben.

Ik heb ook wat spulletjes bij Leentje Bakker gekocht, maar die zijn kwalitatief minder goed dan Ikea.

Daarnaast kun je bij Ikea rustig rond kijken en lopen, en ideeën opdoen zonder dat er ineens een verkoper bij je staat die vraagt "kan ik u helpen" en vervolgens je portemonnee probeert leeg te roven, door je veel te dure troep aan te smeren.

Ook door de grootte van de winkel hebben ze alle ruimte om diverse "kamers" in te richtten, waardoor je soms ideeën krijgt voor je eigen huis.

En ze hebben ook een hoop decoratie spul, maar ook keuken spul, opberg spul...eigenlijk hebben ze alles, waardoor je ongeveer je hele inboedel in 1 dag kan uitzoeken, en kopen en dat in 1 winkel!

Dat is mijn reden waarom ik terug blijf komen bij Ikea...

Ik ga er soms ook eten als ik geen zin heb om te koken, een hele maaltijd kost geen drol en het is vlak bij mijn huis. En de meeste dingen zijn nog smakelijk ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
* 2 computertafels (1 koopjeshoek ander nieuw) €18,-

Moet zijn: 2 computertafels (1 koopjeshoek ander nieuw) €128,-
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord..