wat is het maximum euro van rembours betalen?

ik wil een basgitaar kopen via internet. ik koop hem bij een bedrijf die ruim 3 uur en 30 minuten rijden is. natuurlijk wil ik niet vooruit betalen omdat ik bang ben om opgelicht te worden. alleen de meneer bij wie ik het wil bestellen zegt dat dat niet kan omdat er een maximum geldbedrag is met rembours betalen. mijn basgitaar kost: 1500 euro. is er echt een maximum met rembours betalen zo ja hoeveel is dat en zo nee word ik dan opgelicht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (2)

Als werknemer van DHL kan ik zeggen dat zij een limiet van 1500 te innen aanhouden bij verzending binnen de benelux, houd er wel rekening mee dat je de verzendkosten in jou geval dus niet via rembours kunt innen, weet niet geheel zeker maar volgens mij zijn dit landelijke regels... Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dacht dat jij de verkoper was, maar in princiepe geld hetzelfde, alleen kan het dus zijn dat je de vervoerskosten van tevoren moet overmaken... Maar dat is aan de verzender
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is inderdaad een maximum als het gaat om rembours zendingen. Dit is er onder andere om te voorkomen dat postbodes bestolen worden. Maar ook is Rembours een grote administratieve rompslomp.

Voor de webwinkelier is er nog een ander nadeel: hij moet gemiddeld zo'n 30 dagen wachten op het geld van jouw bestelling. Dit is negatief voor zijn liquide vermogen.

Als ik jou was geweest had ik de basgitaar niet online besteld. Het is kwetsbaar tijdens transport, duur in aanschaf en als je er wat mee hebt dan moet je terug naar de verkoper. Het afstandsprobleem speelt ook dan een rol.

De verkoper snap ik ook. Veel zendingen die onder Rembours betaald worden, gaan uiteindelijk retour. De koper was niet thuis of had toch geen geld. Ondertussen loopt de verkoper wel risico, mist hij omzet, etc.

De verkoper zal geen oplichter zijn - dan kun je dat online wel vinden. Maar hij hoeft jou niets te leveren als hij dat niet wil. En jij hoeft niets bij hem te kopen.