Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een lege gasfles inleveren en zit er statiegeld op?

Ik heb thuis een propaangas gasfles staan van ongeveer 1 meter hoog. Er zitten hoezen omheen en ziet er prima uit. Een drukmeter zit er op en 2 tapkraantjes. Verder staat erop, 21,2 kg propan, + 7 bar stikstof. Kun je dergelijke flessen inleveren bij een handelaar en zit er statiegeld op? Zo ja, hoeveel kun je er ongeveer voor krijgen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht zo rond de 45€
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet slecht dan :) heb je er ooit zelf 1 ingeleverd? Bedankt voor het meedenken iig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op campings kun je deze flessen vaak omruilen en ook teruggeven. Ook in een zaak waar je kampeerspullen kunt kopen. Er zit een behoorlijk bedrag aan statiegeld op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Het is alweer een aantal jaren geleden, maar toen kwam ik er achter dat je bij de eerste aanschaf van een gasfles een forse som aan statiegeld moest betalen. Bij omruilen betaalde je dan alleen voor de vulling. Maar een lege fles inleveren? Ze hadden hem graag, maar ik kreeg er geen cent voor.
Ook in bovenstaande link wordt daar met geen woord over gerept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan ook geen prijzen zien helaas. Ik dacht dat het ongeveer hetzelfde systeem zou zijn als een lege fles cola inwisselen. Wel bedankt voor je antwoord. Op een camping en kampeerwinkel inwisselen had ik nog niet aan gedacht :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is je gegunt ;) dank je

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding