Waarom vragen sommige winkels om je postcode?

Vandaag heb ik planten gekocht in een groot winkel centrum, en bij het afrekenen vroegen ze om de 4 cijfers van m'n postcode, eerder gebeurde dat ook bij een schoenen winkel, zonder huisnummer kan je niks opsturen, dus waarom vragen ze om die gegevens?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent overigens niet verplicht om te antwoorden

Antwoorden (2)

Waar ik werk vragen wij dat ook, dit is (bij ons) puur zodat we kunnen zien uit welk gebied de meeste klanten vandaan komen.
Ook zien we daardoor in welke regio de reclames aanslaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
tenzij de meesten - zoals ik - een verzonnen postcode opgeven
Dat is om te weten waar hun klanten vandaan komen. Als je die postcodes weet kun je een cirkel trekken om de winkel op een landkaart.
De volgende stap is dan meer adverteren buiten die cirkel zodat er nog meer mensen komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die volgende stap is afhankelijk van het aantal vlaggetjes dat je in die cirkel steekt natuurlijk. Misschien kom je er wel achter dat buiten die cirkel adverteren geen nut meer heeft (omdat je dat al gedaan hebt). Of je wil juist meer mensen binnen die cirkel naar je winkel halen. Dus die laatste zin hoeft niet te kloppen.