Wie weet waarom mcDonalds is overgegaan van een rode achtergrond naar een groene achtergrond op de vlagen?

ik zag laats dat alle reclamevlagen groen zijn in plaats van rood met de gele m er op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.5K

Het beste antwoord

McDonald’s was al een tijdje bezig om van het ongezonde fastfood imago af te komen. De afgelopen jaren zijn een groot aantal winkels opnieuw ingericht waarbij al afstand werd genomen van het harde rood en geel. Er kwam vriendelijke en warmere kleurtinten voor terug. De volgende stap is dat McDonalds in heel Europa groen zal kleuren. Ze vervangen het harde rood voor (jagers)groen. Het doel is een meer eco-friendly imago. Of zoals de Duitse Vice Chairman van McDonalds het zegt: “Met deze nieuwe visuele identiteit willen we onze verantwoordelijkheid voor het behoud van de natuur verduidelijken. In de toekomst zullen we hier nog een grotere nadruk op leggen”.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"McDonald’s wil met die wijziging overbrengen dat het verantwoordelijk omgaat met natuurlijke bronnen. "

http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/mcdonalds-logo-wordt-groen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik dacht al dat het zo iets stompzinnings zou zijn, gezond vreten bij de mac lol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch zijn ze aardig op weg om het gezonder te maken.
Meer fruit en de salade's zijn ook niet zo ongezond.
De frietsaus is niet zo slecht als de mayo van ad patat etc.
(maar 't blijft fastfood)
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik weet niet of dit door de jaren heen verandert is, maar heb je ooit die docu gezien van die vent die een maand op mac ging leven? Supersize me. Daar liet hij zien dat er in een salade meer calorieën zat dan in een hamburger ofzo.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Neemt niet weg dat McDonald's nog steeds wel heel erg lekker is. Big mac hmmm. Maar nog liever heb ik Burger King, en dan de Big King.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt dan aan de dressings.
De salade zelf is weinig meer dan sla/rauwkost met aanvulling.
In de tijd dat ik daar nog werkte had je een naturel salade die alleen uit rauwkost bestond, je had een kipsalade, bestaande uit sla/rauwkost, gekookte kip en groene paprika en je had tonijnsalade bestaande uit sla/rauwkost, mais en olijven.
Al die ingredienten zijn vrij laag in calorieën. enne.. ik ga voor de Whopper :)