Hoe heet zo'n roomservice karretje/wagentje en waar zou ik dit kunnen kopen?

In films en dergelijke zie je vaak dat ze eten in hotels enzo op zon speciaal karretje rond brengen. De bediende lopen hier achter en drukken dit ''voertuig'' voor zich uit. In mijn ogen is het een roomservice karretje/wagentje maar wat ik me dus afvroeg hoe heet zo'n ding nou eigenlijk echt en waar zou ik het kunnen kopen. Creatieve ingevingen als roomservice wagentje heb ik al geprobeerd.

* mijn excuses als ik het onduidelijk heb omschreven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
4.3K

Het beste antwoord

Dat soort karretjes noem je dienwagen, theewagen, serveerwagen of verpleegwagen (als je er één wilt met meer laatjes en vakjes), keukentrolley, magazijntrolley, magazijnkar, of theetrolley.

Zijn verkrijgbaar bij groothandels, thuiszorgwinkels, bij sommige woonzaken, en op marktplaats. In RVS, hout, design, of gewoon heel simpel en strak. Veel serveerwagens zijn wel wat lager, let dus bij kopen via internet op de hoogte: als je er echt achter wilt lopen, moet je een redelijk hoge hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is een trolley.

Toegevoegd na 2 minuten:
De naam "cart" wordt ook wel gebruikt.
12 jaar geleden
die kun je kopen bij de sligro het is een serveerwagentje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens op hotel-trolley op google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo een karretje als jij bedoelt heet officieel een serveerboy en deze dingen zijn te koop in zaken die spullen leveren aan bijv. hotels, maar ze zijn ook te koop bij de Makro en de Sligro.