Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het een beleid dat in sommige supermarkten men pas begint te scannen nadat alles op de band ligt?

Het valt mij vaak op, en ik verbaas mij erover. Ik vind het erg vertragend werken en ik heb liever dat men meteen begint te scannen. En als dit beleid is, waarom?

Toegevoegd na 22 minuten:
De winkel waar ik op doel is Super de Boer. En er is een redelijk grote achterband.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit doen ze om de klant het idee te geven dat er tijd voor ze genomen wordt. Er zijn ook ketens die niet eerder artikelen van de volgende klant beginnen te scannen als het laatste artikel van de vorige klant (jou) weer in de kar oid ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet over welke supermarkt je het hebt, maar bij de Aldi is dit gebruikelijk. Daar hebben ze namelijk geen achterband, dus moet er direct ingepakt worden. Dit lukt niet als mensen nog aan het uitpakken zijn.

Verder werk ik zelf bij een supermarkt en daar is het geen beleid. Ik wacht soms ook, zodat mensen alles netjes in kunnen pakken en dat de achterband dan niet helemaal vol raakt. Staat er echter achter iemand te wachten, dan begin ik wel. Ik weet echter niet of dit in andere supermarkten beleid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de winkelketen van ALDI en LIDL is het een standaard procedure om diefstal te voorkomen.

De karren dienen ook geheel leeg de kassa te passeren (niet elke kassière houdt zich aan deze regel).

De ruimte achter de kassa om de gescande producten neer te leggen is te klein en zolang de koper niet aan die zijde van de kassa staat is er een kans dat daar de reeds gescande producten gestolen worden.

Toegevoegd na 31 minuten:
Naar aanleiding van de aanvulling:

Dan zal de winkel vaak te maken hebben gehad met diefstal en wordt er vanuit de verzekering op een dergelijk handelswijze aangedrongen om de kans op diefstal te verkleinen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons in de Ah beginnen ze altijd direct. Maar die hebben dan ook plek zat op de achterband:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu kom ik sowiezo al niet graag in de supermarkt die jij noemt. Maar in de supermarkten waar ik kom is dat niet zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding