Wat is de 4 = 6 supermarkt precies?

Ik vraag me af wat deze supermarkt precies inhield. Eigenlijk heb ik nog een vraag, en ik hoop dat mensen die ook gelijk kunnen beantwoorden :) Waarom werd de garantmarkt (rond 2003) opgeheven?

Als jullie mijn vraag niet snappen, hoor ik het graag!

Toegevoegd na 3 minuten:
Was het overigens in 2002 of 2003 dat de Garantmarkt werd opgeheven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
9K

Antwoorden (2)

4=6 bestaat niet meer, en is overgegaan in Plusmarkt, later gewoon "Plus".

Als je googelt kom je 4=6 supermarkten nog wel tegen in bedrijvengidsen, maar als je dat verder checkt, blijkt dat verouderde informatie te zijn. (Bodegraven, Vriezenveen) Het waren vooral kleine zelfstandige supermarkten, die onder één formule gezamenlijk de inkoop regelden.

Je andere vraag:

Bericht uit 2002:
"De supermarktformule Garantmarkt van Sperwer houdt definitief op te bestaan. Begin december heeft de stuurgroep van Garantmarkt het groene licht gegeven voor het opheffen van de formule. De meeste van de zestig Garantmarkt-ondernemers gaan over naar Spar."
http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/nieuwsbrief_20_december_2002.htm#jamin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor wat betreft de reden: daar valt in zijn algemeenheid nog wel iets over te zeggen. Kleinere supermarkten en supermarktketens redden het gewoon niet meer, en alles komt in handen van een paar grote partijen. Dat zie je niet alleen bij supermarkten, maar ook bij b.v. zorgverzekeringen, en telefoonproviders. Iedereen wil tegenwoordig zo goedkoop mogelijk zijn spullen hebben, dus ook boodschappen, en dan redden kleinere ketens het gewoon niet. Door de opkomst van b.v. de MediaMarkt zijn er ook heel veel witgoedbedrijven en elektronicawinkels verdwenen. Het is overigens wel grappig dat de rijdende winkel (de vroegere SRV-man) weer terugkomt. Daar is weer belangstelling voor :-)
Mijn vader was een van de oprichters. Hij is inmiddels overleden. 4 = 6 heette zo omdat ze een koopzegelsysteem hadden, waarbij je zegeltjes kon kopen van 4 cent. Als de kaart vol was kreeg je per zegel 6 cent terug.