Waarom zijn veel spaaracties van supermarkten op kinderen gericht?

De volwassene (niet altijd vader/moeder) doet boodschappen en krijgt bij de kassa pokemonkaarten, autootjes,etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kinderen zijn meer vatbaar voor (televisie)reclame dan ouders. Zij begrijpen nog niet precies wat reclame is. Als zij op televisie een spotje van de AH zien waarin je kan sparen voor een mooi stuk speelgoed dan willen zij dat graag hebben. Zij zullen vervolgens bij de ouders gaan zeuren om boodschappen te doen bij de de AH. Daarnaast willen kinderen er graag bij horen op school. Als alle klasgenootjes een stickerverzameling bij de Dirk doen, dan wil het kind dat ook graag, zij zullen dan bij hun ouders aangeven dat zij ook stickers willen hebben en de ouders zullen dan sneller bij de Dirk boodschappen gaan doen omdat zij niet willen dat het kind op school buiten de boot valt. Volwassenen begrijpen wat reclame is en begrijpen beter dat je je prijzen in een supermarkt uiteindelijke toch wel betaald, deze prijzen moeten namelijk ergens van betaald worden. En juist: die betaal je zelf terug tijdens het boodschappen doen. De goedkope supers als Aldi en Lidl hebben dan ook nooit van dit soort acties, omdat zij anders de prijzen moeten verhogen. Toegevoegd na 2 minuten: De eerste twee keer dat ik het woord prijzen gebruik bedoel ik het in de zin van: een beloning voor bijvoorbeeld het sparen van zegels. De laatste maal gebruik ik prijzen in de zin van: de prijs van een product. Toegevoegd na 10 minuten: Volwassenen worden eerder naar supermarkten gelokt door middel van aanbiedingen. Dit om je vertrouwd te maken met een nieuwe Super en in de hoop dat je naast de aanbiedingen nog flink wat andere aankopen doet. Elke actie een aanbieding wordt weer terugverdiend door de Supermarkt. Alleen de echte koopjesjagers zijn de supermarkten slimmer af door echt alleen de aanbiedingen te kopen.

Ze doelen hiermee op gezinnen met kinderen. Gezinnen kopen over het algemeen meer boodschappen dan bijvoorbeeld singles of twee mensen die samenleven. Als ze die gezinnen kunnen binden aan hun winkel hebben ze meer omzet, dus meer winst.

Kinderen verzamelen graag dingen, vooral omdat klasgenoten het ook doen. Ouders willen hun kind niets te kort laten komen dus die kopen dat ene ding extra om zo meer verzamelobjecten te krijgen. Meer verkopen = meer winst.

heeft te maken met de omzet en de verzamelwoede van kinderen én volwassenen. vaak betreft het specifieke artikelen die niet op een andere manier te verkrijgen zijn. het geeft klantenbinding, daar spelen de supers handig op in.

Dat is omdat kinderen van ca 4 t.e.m 10 dan gaan vragen van ga je daar kopen?? En meestal blijven de kinderen dan zeuren. De ouders geven toe en kopen dan meteen dan al hun boodschappen. Dus meer gezinnen meer inkomen voor de winkel. Hopelijk heeft dit je vraag beantwoord!

Al dit soort acties zijn erop gericht de omzet van het bedrijf te vergroten. Kinderspeeltjes geven vormen een psychologisch hoogstandje want het is een vorm van dwingen tot koop van binnenuit. Kinderen zien van leeftijdsgenoten dat zij bepaalde speeltjes verzamelen en willen doen wat de anderen ook doen..teneinde 'erbij te horen' Ze gaan daarom hun ouders 'bewerken' bij de bewuste winkel hun aankopen te doen. Een niet onbelangrijke 'bijvangst voor het bedrijf zijn de grootouders..die graag iets doen voor hun kleinkinderen. Echter eenmalig de aankopen in die winkel doen..levert niet genoeg op voor het bedrijf...vandaar dat de kinderen 'moeten' verzamelen. Aldus bindt men de nieuwe klanten aan het bewuste bedrijf terwijl de band met de al bestaande klantenkring wordt verstevigd en aldus wordt hun omzet vergroot. Groet, Ton

Kinderen zeuren hun ouders gek om toch vooral naar die ene winkel te gaan waar ze poppetjes, stickers etc. krijgen. Met een deftig woord noemt men dit : marketing. De ouders willen van het gezeur af zijn en besteden hun geld dus bij die ene winkel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100