Hoe duur kost een pakje shag in bijv. Duitsland?

Na de laatste prijsverhoging is het misschien toch wel eens de moeite waard om eens over de grens te gaan winkelen voor shag/sigaretten ( en brandstof)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Winkelen
101K

Het beste antwoord

Het is onmogelijk is om in Duitsland goedkoper shag-sigaretten te krijgen, omdat de prijzen bijna vergelijkbaar zijn. En als ze misschien 10 of 20 cent goedkoper zijn, dan loont het nauwelijks de moeite omdat je daar dan ook naar toe moet, en je reiskosten maakt.
Belgie maakt ook niets uit, en Luxemburg zou wel iets kunnen schelen. In Griekenland is shag goedkoper, maar dat wordt een hele reis, en is pas lonend als je voor alle Goeie-Vraag-shag-rokers 20 pakjes meeneemt, en we betalen jou de shag en de benzinekosten ;-)

Ik vond deze informatie in onderstaande link.
In hoeverre deze site goed bijgehouden wordt en actueel is, vraag ik me af. Zo vind ik het heel vreemd, dat er in Griekenland een enorm prijsverschil is tussen Drum en Samson. Dat kan bijna niet goed zijn. Maar belangrijk is dat niet, omdat ook shag gaan halen in Griekenland weinig lonend zal zijn.

Voor brandstofprijzen in Duitsland geldt, dat Duitsers hier diesel komen tanken, en dat Nederlanders in Duitsland Euro 95 gaan tanken. Er zijn dus prijsverschillen die lonend kunnen zijn.

Maar je zult zelf wel begrijpen,dat als je in Amsterdam woont het bar weinig zin heeft, om in Duitsland te gaan tanken. Maar het kan voordelig zijn, als je b.v. in Sittard of Almelo woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Benzine is aanzienlijk goedkoper in Belgie. Weg van de snelweg kan het verschil oplopen tot 12 cent per liter (goedkoper dan in Nederland). Sowieso is benzine in the middle of nowhere altijd goedkoper dan langs de snelweg, zowel in Belgie als in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment 16 april 2018 kost een pakje shag halfzwaar vergelijkbaar met Samson 40 gr bij de Aldi in Duitsland € 4,55. De prijs van een pakje Samson 40 gr in Nederland is op dit moment € 7,80. Een verschil van € 3,25. Dat is toch een groot verschil.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In Duitsland is de goedkoopste shag van 40 gram pakjes meer dan € 4.00 goedkoper bij de Lidl en de Aldi in Duitsland.
Voorlopig zijn de grenzen gesloten voor boodschappen te doen en voor te tanken.
Hopelijk duurt het niet te lang dat de grenzen dicht blijven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vandaag een pakje Rancho zware shag gehaald van 40 gram voor €4,85.
Bij Grenzland.
Plaatje bij antwoord