Waar koop ik een CIJFERslot met minstens ART-2 certificatie?

Ik wil voor mijn fiets een cijferslot dat minstens een ART-2 certificatie heeft.
Als ik online naar cijfersloten zoek vind ik wel vele sloten maar ik zie nergens de certificatie erbij staan. Ik moet het wel zeker weten want het is voor een verzekering van de ANWB.
Nogmaals, het moet een cijferslot zijn, geen slot met sleutels. (niet omdat de ANWB dat vereist maar omdat ik dat wil)
(de ANWB eist wel dat het minstens ART-2 certificatie heeft)

Antoni
een jaar geleden
@Goeievraagstell, misschien kan juist de ANWB jou hierover adviseren? Ik raad je aan hierover contact op te nemen met de ANWB-verzekering. Misschien krijgen zij zo'n vraag wel vaker.
ronron1212
een jaar geleden
Ik denk niet dat die bestaan
Nadelen van een cijferslot
In de meeste gevallen kan je zelf een combinatie instellen waardoor de codes gemakkelijk te onthouden zijn.
Echter zijn dit soort sloten verder af te raden doordat ze enigszins makkelijk te openen zijn, zeker oudere en goedkopere sloten.
Zo is het eenvoudig om elk schijfje rond te blijven draaien tot je een klik hoort om zo het slot te openen, waarnaast de sloten vaak ook te forceren zijn.

Antwoorden (1)

Nergens.
Alleen de stevigste varianten komen in aanmerking voor het ART-certificaat en worden erkend door verzekeraars, en een cijferslot kan lang zo veilig niet worden gemaakt als een cilinder voor een sleutel.
SimonV
een jaar geleden